Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yaşam boyu eğilimleri ve dijital okuryazarlık düzeylerinin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşmaktadır. Seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen araştırmanın örneklemini 500 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Diker Coşkun (2009)'un geliştirdiği "Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği (YBÖEÖ)" ile Ng (2012)'nin geliştirtiği Hamutoğlu ve diğerleri (2017)'nin Türkçe'ye uyarladığı "Dijital Okuryazarlık Ölçeği (DOÖ)" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerine ilişkin puanları sınıf düzeyi ve yaş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet, bölüm ve günlük internet kullanımı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermektedir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerine ilişkin puanları incelendiğinde ise günlük internet kullanımı değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet, sınıf, yaş ve bölüm göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermektedir. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasında korelasyon değeri incelendiğinde doğrusal yönde, pozitif, orta düzeyde bir ilişki vardır. Buna göre öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri arttıkça dijital okuryazarlık düzeylerinin de artmakta olduğu sonuçları elde edilmiştir.
The study aims to examine the relationship between the lifelong learning tendencies and the digital literacy levels of pre-service teachers. The methodology of the study is the correlational survey model among the quantitative research methods. The population of the study consists of pre-service teachers studying at Faculty of Education, Duzce University, Turkey during the spring term of 2018-2019 academic year. The sample of the research determined by the methodology of simple random sampling, includes 500 pre-service teachers. The "Lifelong Learning Trends Scale (LLTS)" developed by Diker Coskun (2009) and the "Digital Literacy Scale (DLS) developed by Ng (2012) and translated to Turkish by Hamutoğlu et al. (2017) were used as data collection instruments. According to the findings of the research, there was no statistically significant difference between the pre-service teachers' scores regarding lifelong learning trends according to grade level and age; however, there was a statistically significant difference between gender, department and daily internet use. When the scores of the pre-service teachers on digital literacy levels were examined, it was resulted that there was no statistically significant difference according to daily internet use, but there was a statistically significant difference on those scores with regard to gender, grade, age and department. Also, it was found that there was a moderate positive linear relationship between the lifelong tendencies and the digital literacy levels of pre-service teachers. According to this, it was concluded that as the lifelong learning trends of the pre-service teachers increased, the digital literacy levels of the pre-service teachers were also increasing.