Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin sosyal medyayı kullanım amaçlarını belirlemek ve sosyal medyaya ilişkin tutumlarının cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve okul türü değişkenleri göz önünde bulundurularak anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki devlet okullarında ve özel okullarda öğrenim görmekte olan 500 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir ve betimsel tarama modelinden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve sosyal medya tutum ölçeğini içeren bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrenciler sosyal medyayı en çok arkadaşlarıyla iletişim amacıyla kullanmaktadır ve öğrencilerin sosyal medya kullanımlarına ilişkin tutumlarında cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve okul türü değişkenlerine ilişkin anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Ortaokul Öğrencileri ve Sosyal Medya, Sosyal Medya Kullanım Amacı, Tutum
This study was carried out to determine the aims of the social media use and the attitudes of secondary school students' towards social media use whether there are meaningful differences with regard to their gender, age, class level and school type. The sample of research is 500 students who are studying in state and private secondary schools in Küçükçekmece province of İstanbul. Quantitative research methods were preferred and a descriptive model was utilized for this study. A questionnaire which included in personal information form and social media attitude scale were used to collect data. In data analysis, SPSS 21.0 statistical program was used. According to the findings of the study, students use social media more to communicate with their friends and the attitudes of the students' towards social media use were found meaningful regarding gender, age, class level and school type. Key words: Secondary School Students And Social Media, The Aim Of Social Media Use, Attitude