Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde Sakarya ilinde MEB'e bağlı tüm okullarda görev yapmakta olan 272 okul müdürü ve 206 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Usluel, Demir ve Çınar (2014) tarafından geliştirilen "Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği", Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilen ve Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçeye kültürel uyarlaması yapılan "Bireysel Yenilikçilik Ölçeği" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde "SPSS20.0: The Statistical Package for the Social Siences" paket programı kullanılmıştır. Veriler araştırmada ele alınan problem durumlarına uygun olarak, betimsel (aritmetik ortalama, standart sapma) ve ilişkisel (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Spearman's Korelasyonu) istatistik tekniklerinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan "iletişime başlama" ile bireysel yenilikçilik ölçeğinin boyutu olan "risk alma" arasında zayıf/düşük düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı olan bir ilişki belirlenmiştir. Bu sonuca göre okul yöneticilerinin sosyal ağları "iletişime başlama" amaçlı kullanma amaçları artıkça kendilerini yenilemede "risk alma" düzeylerinin de az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca okul yöneticilerinin sosyal ağları "iletişime başlama" amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %1'inin bireysel yenilikçilikteki "risk alma" faktöründen kaynaklandığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucunda da okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan "içerik paylaşma" ile bireysel yenilikçilik ölçeğinin boyutu olan "deneyime açıklık" arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı olan bir ilişki tespit edilmiştir. Bu sonuca göre; okul yöneticilerinin sosyal ağları "içerik paylaşma" amaçlı kullanmaları artıkça kendilerini yenilemede "deneyime açıklık" düzeylerinin de artacağı söylenebilir. Ayrıca okul yöneticilerinin sosyal ağları "içerik paylaşma" amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %11'inin bireysel yenilikçilikteki "deneyime açıklık" faktöründen kaynaklandığı belirlenmiştir.
The purpose of this research is to examine the relationship between the goals of social networks usage of school administrators and their innovativeness levels. This research is a descriptive study in survey model. Samples of this research consist of 272 school principals and 206 vice-principals who work in all education ministerial schools in Sakarya between 2016 and 2017 education and teaching years. "The Goals of using Social Networks Scale" developed by Usluel, Demir and Çınar (2014), "Individual Innovativeness Scale" developed by Hurt, Joseph and Cook (1977) and adapted culturally to Turkish language by Kılıçer and Odabaşı (2010), and "Personal Information Form" prepared by the researcher have been used to get the data in the study. In the analysis of the obtained data, "SPSS 20.0: The Statistical Package for the Social Sciences" package program was used. The data were evaluated in accordance with the problem situations discussed in the study by using descriptive (arithmetic average, standard deviation) and relational statistical techniques (Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test, Spearman's Correlation). As a result of this study, a weak/low level, positive way, and meaningful relationship was found between "starting to communication", which is the sub-dimension of the social networking goals scale of school administrators, and "risk-taking", which is the dimension of the individual innovation scale. According to this result, it can be said that the levels of "taking risks" will also increase in renewing themselves, even if is low, as school administrators' purposes of using social networks to "starting to communication" increase. Besides, 1% of the reasons for school administrators ' use of social networks in order to "starting to communication" it is detected to be derived from the "risk-taking" factor in individual innovation. In another result of the study, in a mid-level, positive way, and meaningful relationship was found between "share content", which is the sub-dimension of the social networking goals scale of school administrators, and "openness to experience", which is the dimension of the individual innovation scale. According to this result, as school administrators increase their use of social networks to "share content", it can be said that their level of "openness to experience" also increase in renewing themselves. Also, 11% of the reasons for school administrators ' use of social networks in order to "share content" it is detected to be derived from the "openness to experience" factor in individual innovation.