Açık Akademik Arşiv Sistemi

II. Meşrutiyet sonrası yazılan ilk çocuk şiirleri kitaplarında değerler eğitimi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Özdemir
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:58:20Z
dc.date.available 2020-11-03T12:58:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Kaya, Rukiye. (2019). II. Meşrutiyet sonrası yazılan ilk çocuk şiirleri kitaplarında değerler eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74515
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, çocuklar için yazılmış ilk şiir kitaplarından olan İbrahim Alâettin Gövsa'nın "Çocuk Şiirleri", Ali Ulvi Elöve'nin "Çocuklarımıza Neşideler" ve İbrahim Aşkî Tanık'ın "Çocukların Şiir Defteri" kitaplarını içerdiği değerler bakımından incelemektir. Araştırma kapsamındaki kitapların hangi değerleri içerdiğini, Türkçe öğretimine nasıl katkı sağladığını, Türkçe ders kitaplarında değerlerin aktarılmasında kullanılıp kullanılamayacağını tespit etmek araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır ve konuyla ilgili literatür taraması yapılmıştır. Verilerin analizinde doküman incelemesi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Kitaplar, MEB 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki kök değerler, MEB'in öğretim programlarında yer alan değer ifadeleri ile bir değer listesi oluşturulup bu değer listesine göre incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki kitaplarda yer alan değerler, bu değerlerin hangi sıklıkla yer aldığı ve değer aktarımında hangi yolu seçtikleri ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Oluşturulan değer listesine göre incelenen kitapların birçok değer ile ilgili ifadelere yer verdiği, bazı değerlerin bütün kitaplarda yer aldığı görülmektedir. Doğruluk/dürüstlük, sevgi, çalışkanlık, arkadaşlık/dostluk değerleri bütün kitaplarda en çok yer alan değerlerdir.
dc.description.abstract The aim of this research is to study the books called "Çocuk Şiirleri" by Gövsa, "Çocuklarımıza Neşideler" by Elöve and "Çocukların Şiir Defteri" by Tanık, which are some of the first poetry books written for children, in terms of the values that they cover in them. To determine which values are included in the books within the context of the research, how this contributes to teach Turkish and whether these books can be used to convey values in Turkish books form the subgoals of the research. Qualitative research methods have been used in this research and literature survey about the issue has been done. In the analysis of the data, document review and content analysis method have been used. After a list of values has been formed out of root values which are in MEB 2018 Turkish lesson teaching program and values which are in MEB teaching program, the books have been viewed according to this values list. This research has provided some results about the values which are in the books within the context of the research and about how often these values are seen. The books which are studied according to the list of the values have expressions about a lot of values and some of the values are seen to be in all the books mentioned above. Trueness, honesty, love, diligence, friendship/ fellowship are some values which are seen most often in all of the books.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Değer
dc.subject Değerler Eğitimi
dc.subject Çocuk Şiirleri
dc.subject Türkçe eğitimi
dc.title II. Meşrutiyet sonrası yazılan ilk çocuk şiirleri kitaplarında değerler eğitimi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kaya, Rukiye
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record