Bu araştırmanın temel amacı, Aytül Akal'ın seçili eserlerini değerler eğitimi açısından inceleyip değerlendirmektir. Araştırma kapsamında seçilen kitapların kök değerler içinde yer alan adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik yardımseverlik değerlerinden hangilerine ve ne sıklıkta yer verdiğini tespit etmek araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Araştırmada incelenen kitaplar sırasıyla Oğlum Ben Çocukken, Kızım Ben Çocukken, Kızım Nerdesin, Oğlum Nerdesin, Süper Gazeteciler 1-2-3-4, Annem Neden Çıldırdı, Kayıp Kitaplıktaki İskelet 1, Kırmızı Arabanın Hayaleti, Esrarengiz Duman, Kayıp Kitaplıktaki İskelet 2, Zombili Mombili Roman, Abur Cubur Canavarı kitaplarıdır. Bu kitapların seçilmesinde hitap ettiği kitlenin yaşı (9-13) dikkate alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler toplanırken Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayımlanan müfredat yenileme çalışmasında yer alan değer ifadeleri ve değerler eğitimi ile ilgili bölümler temel alınmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, incelenen kitaplarda ifade bulan değerlerin hangi sıklıkla yer aldıkları ve değer öğretimine nasıl katkı sağladıkları ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Kök değerler çerçevesinde incelenen kitaplarda bütün değerlere ilişkin ifadelere yer verildiği görülmektedir. Sevgi değerine bağlı aile birliğine önem verme tutumu bütün kitaplarda yer almaktadır. Adalet değeri ise en az rastlanan değerdir. Anahtar Kelimeler:Aytül Akal, Kök Değer, Değerler Eğitimi
The main purpose of thisrese arch is to exam in the selected works of Aytül Akal from the point of values education. Theaim of this study is to determine which boks are chosen with in the root values of justice, friendship, honesty, self-control, patience, love, responsibility, patriotism. The boks examined in theresearchrespectively, My Son was a Child, My daughterwas a Child, My daughter is Nerin?, My son is Nerin? Super Journalistsare 1-2-3-4, Why My Mother is Crazy?,Skeleton 1 in LostBookcase, Ghost of Red Car, MysteriousSmoke, Skeleton in Lost Library 2-Living Dead, Zombie Mombili Novel, Abur Cubur Monster. Theage of the audience (9-13) wastakeninto consideration in the selection of these books. In this study, document analysismethodwhich is one of thequalitativeresearchmethods is used.Whilecollectingdata in thestudy, thesectionsrelatedtothevaluestatementsandvalues education in thecurriculumrenewalstudypublishedbythe Board of Educationhavebeentaken as basis. Content analysiswasusedtoanalyzethedata. In the study, it was found out how often the values expressed in the boks examined and how they contributed to thev alueteaching. In the boks examined with in the frame work of rootvalues, it is seen that statements about all valuesare in cluded.The attitude of givingimp ortance to family unity based on love is included in all books.Justice is the least commonvalue. Keywords:Aytül Akal, RootValue, Values Education