Araştırmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'deki eğitim-öğretim izleme ve değerlendirme sistemlerinin karşılaştırılması ve buna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma için gerekli veriler, nitel araştırma yöntemi yoluyla toplanmıştır. Türkiye ve İngiltere eğitim sistemleri ile ilgili genel bilgiler doküman inceleme yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırma için gerekli olan öğretmen görüşleri ise, araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Görüşme formu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Türkiye ve İngiltere'deki farklı okullarda ilköğretimde görev yapan farklı branşlardaki toplam 40 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada genel olarak, Türkiye ve İngiltere'deki eğitim sisteminin amaçları, eğitim sistemlerinin yapısı, devletin eğitim üzerindeki rolleri, okullardaki fiziki ortamlar, her ülkede yapılan ölçme ve değerlendirme çalışmaları ve buna bağlı olarak izleme ve değerlendirme sistemleri hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırma sonucundaki öğretmen görüşleri, ülkemizde yapılan izleme ve değerlendirme çalışmalarına ait eksiklikler olduğu ve bu çalışmaların sistematik bir şekilde yürütülmediği yönündedir. İngiltere'de ise izleme ve değerlendirme çalışmalarının daha sistematik bir şekilde yürütüldüğü belirtilmiştir. Her iki ülkede de öğretmenlerin eğitim - öğretimde izleme ve değerlendirme sistemlerine ait görüşlerine bakıldığında ise, İngiltere'deki öğretmenlerin genel ola- ix rak tüm ifadelerde Türkiye'deki öğretmenlere göre daha olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Türkiye Eğitim Sistemi, İngiltere Eğitim Sistemi, Ölçme ve Değerlendirme, İzleme ve Değerlendirme Sistemi.
This study aims to compare the monitoring and evaluation systems of education in Turkey and England, and to examine the teachers' views about this topic. The data required for the research were collected through qualitative research method. The general information about Turkey and England's education systems were obtained with the document review process. Teachers' views which are necessary for there search were collected through the interview form created by the researcher. The interview form was administered to a total of 40 teachers, working in different schools and different branches in elementary schools, in the 2017-2018 academic year in Turkey and England. The study generally gives information about the goals of Turkey's and England's education system, structure of the education systems, the role of the state's on education, physical enviroment in schools, the studies in the area of measurement and assessment of these countries and related monitoring and evaluation systems. At the end of the research, the views of the teachers are that there are deficiencies in the monitoring and evaluation studies conducted in our country and these studies are not carried out systematically. It is stated that monitoring and evaluation studies are carried out more systematically in England. Looking at the views of teachers about the monitoring and evaluation system in both countries, teachers in England were found to indicate more positive opinions than teachers in Turkey in generally. xi Keywords: Turkish Education System, England Education System, Measurement and Assesment, Monitoring and Evaluation System.