dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Sevgi Coşkun Keskin |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:58:03Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:58:03Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Aslan, Halil İbrahim. (2019). Ortaokul ingilizce ders kitaplarındaki değerler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74502 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada ortaokul İngilizce ders kitapları, aktarılan değerler bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında devlet okullarında okutulan 5. Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf ve 8. sınıf ders kitapları incelenmiştir. Araştırmada toplam 40 tema incelenmiştir. İncelenen temalarda her bir değer veriliş şekline göre ayrı ayrı ele alınmıştır. Yapılan araştırma neticesinde ders kitaplarında sporseverlik değerinin toplamda en çok işlenen değer olduğu tespit edilmiştir. Sporseverlik değerinden hemen sonra sırasıyla sorumluluk, sağlıklı olmaya önem verme, farklılıklara saygı ve hayvan sevgisi en sık işlenen değerler olduğu tespit edilmiştir. Bu değerler çoğunlukla örtük bir şekilde görseller ve metinler aracılığıyla verilmiştir. Barışsever olma, dürüstlük ve kitap sevgisi değerleri en düşük sıklıkta verilen değerler olduğu tespit edilmiştir. 2018 yılında yayınlanan İngilizce öğretim programında öğrencilere aktarılması hedeflenen adaletli olma, sabırlı olma, diğerkam olma gibi değerlerin ders kitaplarında yeterince yer bulamadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Değerler, İngilizce ders kitapları, değerler eğitimi |
|
dc.description.abstract |
In this study, secondary school English textbooks were analyzed in the context of values. In the research, 5th Grade, 6th Grade, 7th Grade and 8th Grade textbooks which are used in 2018-2019 academic year, have been studied in public schools in 2018-2019 academic year. A total of 40 themes were examined in the study. In the themes examined, each value was handled separately according to the way it was presented. As a result of the research, it was determined that the value of love of sports was the most used value in the textbooks. Immediately after the value of love of sports, responsibility, respect for differences, and love of animals were found to be the most frequently used values. These values are mostly given implicitly through visuals and texts. It was determined that values of peace, honesty and love of books were the values given in the lowest frequency. It has been determined that the values such as fairness, being patient and altruism, which were aimed to be conveyed to the students in the English education program published in 2018, weren't used enough. Keywords: Values, English textbooks, Values education |
|
dc.format.extent |
X, 124 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Değerler |
|
dc.subject |
İngilizce ders kitapları |
|
dc.subject |
değerler eğitimi |
|
dc.title |
Ortaokul ingilizce ders kitaplarındaki değerler |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Değerler Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Aslan, Halil İbrahim |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|