Bu araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarını teknoloji ile öz yönelimli öğrenmeleri ile çevrimiçi bilgi arama stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yapılan çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanıştır. Bu doğrultuda toplanan verilerin analizi ile gerekli değerlendirmeler ve yorumlar yapılmıştır. Araştırmanın evreni Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2017-2018 öğretim yılında eğitim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Tüm programlara kayıtlı olan öğrencilerden Tabakalı Örnekleme ile seçilen toplamda 571 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama araçları Teo, Tan, Lee, Chai, Koh ve Chen (2010) tarafından geliştirilen ve Tercan, Horzum ve Uysal (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 6 maddelik Teknoloji İle Öz Yönelimli Öğrenme Ölçeği ve Tsai (2009) tarafından geliştirilen Aşkar ve Mazman (2013) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 25 maddelik Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri envanterinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının teknoloji ile öz yönelimli öğrenmelerinin cinsiyet, bölüm ve kişisel bilgisayara sahip olma durumlarına göre anlamlı fark gösterdiği öte yandan çevrimiçi bilgi arama stratejileri ise bölüm ve kişisel bilgisayara sahip olma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterirken, cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca teknoloji ile öz yönelimli öğrenme ile çevrimiçi bilgi arama stratejileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Yapılan analizlerin ayrıntıları içerikte açıklanmıştır.
This research was conducted to investigate the relationship between technology and self-directed learning and online information search strategies of prospective teachers studying at Sakarya University Faculty of Education. In this study, relational scanning model was used. Necessary evaluations and comments were made by analyzing the data collected in this direction. The population of the research consists of the pre-service teachers who are studying in Sakarya University Faculty of Education in 2017-2018 academic year. It consists of 571 students selected by Stratified Sampling among students enrolled in all programs. The data collection tools were developed by Teo, Tan, Lee, Chai, Koh and Chen (2010) and developed by Tsai (2009) and the 6-item self-directed learning scale developed by Tercan, Horzum and Uysal (2014). It consists of an inventory of 25 items of Online Information Search Strategies adapted to Turkish by Mazman (2013). As a result of the research, it was concluded that pre-service teachers' self-directed learning showed a significant difference according to gender, department and personal computer status, while online information search strategies showed a significant difference according to department and personal computer status, but no significant difference was found in terms of gender variable. . In addition, there is a significant relationship between technology and self-directed learning and online information search strategies. Details of the analyzes are explained in the content.