Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ve yaratıcılığı destekleme düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ve yaratıcılığı destekleme düzeyleri ile cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, sınıfında bulunan öğrenci sayısı, yaratıcılık ile ilgili herhangi bir kurs ya da hizmetiçi eğitim alma durumu, sanata yönelik ilgi düzeyi, müzik aleti çalma durumu, çocukluğunun geçtiği yerleşim birimi, mesleğe yönelik memnuniyet düzeyi, televizyon izleme süresi ve sosyal medya kullanma süresi değişkenleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi 2017-2018 eğitim öğretim yılında Sakarya ilinin Adapazarı, Akyazı, Arifiye, Erenler, Ferizli, Hendek, Karapürçek, Sapanca, Serdivan ve Söğütlü ilçelerinde resmi ve özel ilkokullarda görev yapan 327 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerini ölçmek için "Öğretmen Yaratıcılığı Ölçeği (ÖYÖ)", sınıf öğretmenlerinin yaratıcılığı destekleme düzeylerini ölçmek için "Yaratıcılığı Destekleyen İlköğretim Öğretmenleri İndeksi Ölçeği (YDÖİÖ)" ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen, araştırmanın değişkenlerine ilişkin soruları içeren "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile yaş, eğitim düzeyi, yaratıcılık ile ilgili herhangi bir kurs ya da hizmetiçi eğitim alma durumu, sanata yönelik ilgi düzeyi, müzik aleti çalma durumu, mesleğe yönelik memnuniyet düzeyi değişkenleri arasında toplam puana göre anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile cinsiyet, mesleki kıdem, sınıfında bulunan öğrenci sayısı, çocukluğunun geçtiği yerleşim birimi, televizyon izleme süresi ve sosyal medya kullanma süresi değişkenleri arasında toplam puana göre anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcılığı destekleme düzeylerinin mesleki kıdem, sınıfında bulunan öğrenci sayısı, çocukluğunun geçtiği yerleşim birimi, mesleğe yönelik memnuniyet düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcılığı destekleme düzeylerinin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, yaratıcılık ile ilgili herhangi bir kurs ya da hizmetiçi eğitim alma durumu, sanata yönelik ilgi, müzik aleti çalma durumu, televizyon izleme süresi ve sosyal medya kullanma süresi değişkenleri ile arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri ile yaratıcılığı destekleme düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonuçları benzer araştırmalardan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmış, tartışılmış ve yorumlanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile yaratıcılığı destekleme düzeyleri arasında çıkan orta düzeyde pozitif ilişkiye dayanarak sınıf öğretmenlerine yaratıcılıklarını geliştirmek için hizmetiçi eğitim, sertifika programları, atölye çalışmaları vb. gibi desteklerin sunulması sınıf öğretmenlerinin yaratıcılıklarının gelişmesinde ve dolayısıyla yaratıcılığı destekleme düzeylerini arttırmada etkili olabilir.
The aim of this study is to determine the levels of creativity and the levels of creativity support of primary school teachers and to investigate the relationship between them. Moreover, it is to investigate whether there is a significant difference between the primary school teachers' creativity levels and creativity support levels and variables of gender, age, professional seniority, education level, number of students in the class, any course or in-service training related to creativity, level of interest in art, the status of musical instrument playing, the location of childhood, the level of satisfaction with the profession, the duration of watching tv and the duration of using social media. The study group of the study consisted of 327 volunteer primary school teachers working in districts of Sakarya province during the 2017-2018 academic year,in public and private primary schools in Adapazarı, Akyazı, Arifiye, Erenler, Ferizli, Hendek, Karapürçek, Sapanca, Serdivan and Söğütlü .The research is a descriptive study in the survey model. In the study, the Teacher Creativity Scale was used to measure the level of creativity of primary school teacher and Creativity Fostering Primary Teachers Index Scale was used to measure classroom teachers' creativity support levels.In addition, Personal Information Form, which was developed by the researcher and containing questions about the variables of the research, was used. According to the results of the study, it was found that there was a significant difference between the creativity levels of the primary school teachers and the age, education level, any course or in-service training related to creativity, the level of interest in art variables in terms of their total scores. It was found that there was no significant difference between the teachers' creativity levels and gender, professional seniority, the number of students in their class, the location of childhood, the duration of watching tv and the duration of using social media in terms of their total scores. It was found that there was a significant difference between the levels of supporting the creativity of the primary school teachers and professional seniority, the number of students in their class, the place of childhood and the level of satisfaction with the profession. It has been found that there is no significant difference between the levels of supporting the creativity of the primary school teachers and gender, age, education level, any course or in-service training related to creativity, level of interest in art, status of playing musical instruments, the duration of watching tv and the duration of using social media. At the end of the study, a moderate, positive and significant relationship was found between the teachers' creativity levels and the levels of supporting creativity.The results of the research were compared, discussed and interpreted with the findings from similar studies. Based on a moderate positive relationship between the level of creativity and the level of creativity of the primary school teachers to improve their creativity, the provision of in-service training, certificate programs, workshops can be effective in the development of creativity.