Açık Akademik Arşiv Sistemi

Evaluation of the English language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (contex, input, proccess, product) model : public and foundation university sampling

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Firdevs Karahan, Doçent Doktor Doğan Yüksel
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:57:35Z
dc.date.available 2020-11-03T12:57:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Pamukoğlu, Melek. (2019). Evaluation of the English language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (contex, input, proccess, product) model : public and foundation university sampling. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74479
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı bir vakıf ve bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulları Programlarının öğrenci ve öğretmen görüşleri açılarından değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Stufflebeam ( 1971) tarafından geliştirilen CIPP, (bağlam, girdi, süreç, ürün) değerlendirme modeli olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2018-2019 akademik yılında bahsi geçen vakıf üniversitesindeki 253 öğrenci ve 27 öğretmen ve devlet üniversitesindeki 155 öğrenci ve 23 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler hem nitel hem de nicel yollar ile toplanmıştır. Nitel veriler toplam 408 öğrenciye ve 50 öğretmene 46 maddeden oluşan anketler yardımıyla toplanmış ve SPSS 22.0 ile analiz edilmiştir. Nicel veriler ise yapılandırılmış görüşme soruları ile 7 öğretmenden toplanarak, ortak temaların belirlenmesi ve yorumlanması yoluyla analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular, vakıf ve devlet üniversitesi bağlamında öğrenci ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğunun ortaya koymuştur. Vakıf üniversitesindeki hem öğrenci hem de öğretmen görüşlerinin devlet üniversitesine göre tüm CIPP değerlendirme boyutlarında daha olumlu olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları her iki okulun da hedeflerini kısmen gerçekleştirebildiklerini ancak daha etkin olabilmesi için amaç, hedef, materyal ve fiziki şartların geliştirilmesi ve uyarlama yapılması gerektiğini göstermiştir.
dc.description.abstract The purpose of this study is to evaluate the English Preparatory programs of one foundation and one public university in terms of student and teacher perceptions. In this content, CIPP (context, input, process, and product) evaluation model developed by Stufllebeam (1971) has been used. The sampling of the current study has consisted of 253 students and 27 teachers of a foundation university; and 155 students and 23 teachers of a public university in 2018-2019 academic year. The data has been collected both quantitative and qualitatively. The quantitative data has been gathered through 46-item questionnaire with participation of totally 408 students and 50 teachers and the data has been analyzed SPSS version 22.0. The qualitative data has been collected through structured interview questions asked 7 teachers, and the data has been analyzed by defining common themes and commenting. The findings of this study revealed that a significant difference between the perceptions of students and teachers has been detected. The perceptions of both students and teachers of foundation university have been higher than the perceptions of the students and teachers of public university in terms of all components of CIPP evaluation model. The results of the study showed that both programs have partly succeeded their objectives but to be more effective, the targets, materials and physical conditions had better to be improved and modified.
dc.format.extent XII, 122 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Program değerlendirme
dc.subject İngilizce Hazırlık Programı
dc.subject CIPP Değerlendirme Modeli
dc.subject İngilizce öğretimi ve öğrenimi
dc.subject Vakıf ve devlet üniversitesi
dc.title Evaluation of the English language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (contex, input, proccess, product) model : public and foundation university sampling
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Pamukoğlu, Melek
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record