Bu araştırmada Instagram bağımlılık düzeyleri ile kişilik özellikleri ve kendini sevme arasındaki ilişki ve Instagram bağımlılık düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, günlük internet kullanımı ve fakülteye göre farklılıklar gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim yılında Düzce Üniversite'sinde öğrenimine devam eden 752 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Bu öğrencilerin 519'unu bayan (%69) ve 233'ünü erkek (%31) öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Instagram Bağımlılık Ölçeği, Kendini Sevme Ölçeği ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde demografik değişkenlerin Instagram bağımlılığına ve alt faktörlerine etkisini incelemek için t-testi ve ANOVA; Instagram bağımlılığı, kişilik özellikleri, kendini sevme ve günlük internet kullanımı arasındaki korelasyonu incelemek için Pearson korelasyon katsayısı; ve cinsiyet, yaş, günlük internet kullanımı, kişilik özellikleri ve kendini sevme değişkenlerinin Instagram bağımlılığını yordama düzeylerini incelemek için çoklu doğusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Instagram bağımlılığının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği, fakülteye göre ise anlamlı farklılaştığı belirlenmiştir. Buna göre işletme fakültesi öğrencilerinin bağımlılık düzeyleri eğitim, fen-edebiyat, mühendislik ve tıp fakültesi öğrencilerinden anlamlı olarak daha yüksektir. Ayrıca tıp fakültesi öğrencilerinin bağımlılık düzeyi diğer tüm fakültelerden anlamlı olarak daha düşüktür. Araştırmada elde edilen bir diğer bulguya göre Instagram bağımlılığı ile kendini sevme, özdenetim ve yumuşakbaşlılık arasında negatif, nörotizm ve günlük internet kullanımı arasında pozitif korelasyon bulunmaktadır. Ayrıca kendini sevme ile nörotizm arasında negatif, dışadönüklük, yumuşakbaşlılık, özdenetim ve deneyime açıklık arasında pozitif korelasyon bulunmaktadır. Son olarak Instagram bağımlılığını yordayan değişkenleri tespit etmek amacıyla yapılan regresyon analizi sonucuna göre, kendini sevme ve yumuşakbaşlılık negatif, günlük internet kullanımı pozitif yordamaktadır. Bu üç değişkenin toplam varyansın %10'unu açıkladığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Instagram Bağımlılığı, Kendini Sevme, Beş Faktör Kişilik Özellikleri
The purpose of the study was to investigate the relationship between self-liking, big five personality and Instagram addiction and also to examine whether gender, age, grade level, daily internet use and faculties make a significant difference on Instagram addiction levels of the students. In accordance with this purpose, the study group consists of 752 students enrolled in Duzce University in 2015-2016 school year. Among them, 519 (%69) were females and 233 (%31) were males. Instagram Addiction Scale, Self-Liking Scale and Big Five Inventory were used as data collection tools. In the analyses, t test, ANOVA, Pearson correlation coefficient and multiple linear regression were used. As a result of the study, it was found that Instagram addiciton levels of the students were not differantiated according to gender and grade levels, but students from different faculties had significantly different scores on Instagram addiction scale. According to this finding, Instagram addiction levels of the students from management faculty was significantly higher than the students from education, arts and sciences and engineering faculties. Also medical students had significantly lower addiction scores than students from all other faculties. Another finding suggest that Instagram addiction is negatively correlated with self-liking, conscientiousness and agreeableness, and it was positively correlated with neuroticism and daiy internet use. Further, there was a significant correlation between self-liking and all the personality traits which was negatively with neuroticism and positively with extraversion, agreeableness, conscientiousness and openness to experience. Lastly, regression analysis indicated that only significant predictors of Instagram addiction were self-liking and agreeableness negatively, and daily internet use positively. These variables explained %10 of the total variance of Instagram addiction. Keywords: Instagram Addiction, Self-liking, Big Five Personality Traits.