Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bir fenomen olarak çocukta terör algısı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Sevgi Coşkun Keskin
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:57:09Z
dc.date.available 2020-11-03T12:57:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Orhan, Ayça. (2019). Bir fenomen olarak çocukta terör algısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74454
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sosyal medya, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. Tarihle ilgili görseller ve düşünceler, sosyal medyada sıkça yer almakta ve çok sayıda insana ulaşmaktadır. Günümüzde sosyal medyadaki tarihle ilgili bilgiler, görseller oldukça dikkat çekmektedir. Bu paylaşımların merak uyandırıp bilinçli bir şekilde araştırılarak mı, yoksa doğrudan inanılıp bilinçsizce mi yapıldığı tartışma konusudur. Bu düşünceden hareketle araştırmada sosyal medyadaki tarih ile ilgili paylaşımlara ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği eğitiminde tarih derslerinin olması ve ortaokul Sosyal Bilgiler öğretim programında tarih konularının yer alması Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının tercih edilme sebebidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yani olgu bilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum örnekleme yöntemiyle seçilen Sakarya ilinde görev yapan 15 Sosyal Bilgiler öğretmeni ve Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 15 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu söz konusu araştırmanın veri toplama aracıdır. Veriler betimsel analize tabi tutulmuştur.
dc.description.abstract The aim of this research is to make measures against terrorism in educational in social studies in secondary school level, to lead to trainings in this context and to ensure that secondary school students have a correct perception of terror. The nature of the research was modeled by qualitative research method. In qualitative research, the focus is on the process in general. The process is about understanding. The researcher is always the determinant of the process. It is the researcher who directs data collection and data analysis. Qualitative research is a process that moves from specific to general In the study, phenomonological model was used from the qualitative research designs. Research consists of two applications. The first application was made in 2014-2015 academic year spring semester and the second one is in 2016-2017 academic year fall semester. The first application was carried out in 8 different cities and the second one was carried out in 4 different secondary schools in Sakarya. Application was made with 638 students at 5-8 grade level. Interview that the most commonly used data collection tool was used in qualitative studies. A structured interview form was prepared with six questions based on expert opinion. Students' personal information was not received and only the gender was determined. In data analysis, descriptive analysis and content analysis were performed. When the students' perceptions of terror are examined, it was reached to the main themes in which the terror practitioner is depicted with their personal characteristics as taking lives, blood-thirsty, negative personality and psychological characteristics, disorganiser, provoking and affecting people, non-human. As a result of terrorism, people are affected socially, psychologically and economically. The students were emphasized that "education is important about the prevention of terrorism, if it is necessary, armed struggle can be made and reconciliation can be achieved or the necessity of many penalties in particular to the death penalty and the necessity of protection from them and security measures.
dc.format.extent XX, 138 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Sosyal bilgiler
dc.subject vatandaşlık eğitimi
dc.subject terör
dc.subject Tarih
dc.subject Terörizm
dc.title Bir fenomen olarak çocukta terör algısı
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Orhan, Ayça
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record