Bu araştırmanın amacı; ortaokul düzeyindeki sosyal bilgiler derslerinde eğitimsel anlamda teröre karşı önlem almak, bu bağlamda yapılacak eğitimlere yol açabilmek ve ortaokul öğrencilerinin doğru bir terör algısına sahip olabilmelerini sağlamaktır. Araştırma doğası gereği nitel araştırma yöntemi ile modellendirilmiştir. Nitel araştırmalarda genel olarak süreç üzerine odaklanılmaktadır. Süreç ise anlama üzerinedir. Araştırmacı her zaman sürecin belirleyicisidir. Veri toplama ve veri analizine yön veren araştırmacıdır. Nitel araştırma özelden genele doğru ilerleyen bir süreçtir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırma; iki uygulama şeklinde gerçekleştirilmiş olup, ilk uygulama 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde, ikinci uygulama ise 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. İlk uygulama 8 farklı şehirde, ikinci uygulama Sakarya ilinde bulunan 4 farklı ortaokulda yapılmıştır. Uygulama 5-8. sınıf düzeyindeki 638 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Nitel çalışmalarda en sık kullanılan veri toplama aracı olan görüşme kullanılmıştır. Uzman görüşü alınarak altı soruluk yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Öğrencilerin kişisel bilgileri alınmamış olup sadece cinsiyetleri belirlenmiştir. Veri analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin terör algısı incelendiğinde; can alan, şiddet yanlısı, olumsuz kişilik ve psikolojik özellikleri olan, toplumsal düzeni bozan, insanları kışkırtan ve etkileyen ile insani olmayan gibi terör uygulayıcısının kişisel özellikleriyle betimlendiği ana temalara ulaşılmıştır. Terör olayları sonucunda insanların sosyal-toplumsal, psikolojik ve ekonomik olarak etkilenmektedir. Öğrenciler terörün nasıl engelleneceği konusunda "eğitimin önemli olduğu, gerekirse silahlı mücadelenin yapılabileceği ve uzlaşma sağlanabileceği ya da başta idam olmak üzere, birçok ceza verilmesi gerektiği ve onlardan korunma ve güvenlik önlemleri alınması gerekliliği" üzerinde durmuşlardır.
Literature Works became widespread with the discovery of concept of child and childhood. Discovery of child arise from the quick change in society with Tanzimat era in nineteen century in our society. The first literature Works were given in the Tanzimat era and our children literature began with the translations from the West in nineteen century. The first written works devoted to children were news and magazines. The number of children magazines is 48 from publishment of the first children magazine "Mümeyyiz" (1869) to alphabet revolution (1928). "Çocuklara Mahsus Gazete" had the longest publishment life with 626 journals. It is easy to see the impacts of three big wars in children magazines following ten years of establishment of the Second Constitutional Period. "İttihat ve Terakki" which has the power in this period founds paramilitary youth institutions to find human resources needed in war and to protect the Constitutionalism and get the children ready for the war both in physically and spiritually. It uses the children magazines as a tool with this aim. Subjects such as national,nationality Turkist, boycott, aids to navy, trade and emotions such as revenge and nemesis were worked up heavily in the children magazines published in the Constitutional Period. This paper consists of five chapters and an addition. The theme, aims, importance of it, assumptions and boundedness of it are in first chapter, theoretical frame is in second chapter, method is in third chapter, findings are in fourth chapter and assessment is in fifth chapter and interesting pictures suitable for the war theme in magazines given in the addition. The war theme in the children magazine is studied under headings of nationalism, economy and revenge. Sub headings of National allocutions, national poems and the love of homeland/ flag/ army in Nationalism heading, boycott, trade/working life, savings box in Economy Heading are given. This paper includes the change of political regime which influenced deeply the Turkish history, three big war and the era between 1909-1918. Although a lot of studies are done on children magazines written in old alphabet, there is no study about the reflections of social problems in the children magazines. The reflections of social events in the Constitutional period in the children magazines are studied in this paper and it is aimed to be a resource to who will study in this field.