Bu araştırmada, okul öncesi dönemde Kur'an-ı Kerim öğrenen öğrencilerin, diğer öğrencilere göre ilk okuma-yazma sürecinde; harfleri kavrama ve heceleri birleştirme becerisi, okuma hızı, okumaya geçme süresi, yazma becerisi incelenmiş ve öğrenciler üzerindeki yansımaları değerlendirilmiştir. Araştırma karma yöntem araştırma metodunun yakınsayan paralel desen modeli ile yapılmıştır. Bu amaçla; bir özel okulda öğrenim gören 52 ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sürecinde araştırmacı, bizzat çalışma alanında bulunmuş, dört ay süresince araştırmayı sürdürmüştür. Araştırmada nicel veri toplanma sürecinde, derecelendirilmiş ""İlk Okuma Yazma Öğrenme Sürecindeki Beceri Düzeyleri Gözlem Formu"" ve ""Okuma Hızını Ölçen Metin"" formları kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanma sürecinde ise, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve derecelendirilmiş ""Türkçe ve Matematik Dersi İçin Okuma ve Yazma Hataları Gözlem Formu"" kullanılmıştır. Ayrıca, yapılan dersler kamera kaydına alınmış ve fotoğraflanmıştır. Veli ve sınıf öğretmenleriyle görüşmeler gerçekleştirilmiş, bu görüşmelerin bir kısmı ses kaydı ile bir kısmı ise yazılı olarak kayıt altına alınmıştır. Ses kaydı altına alınan veriler yazınsal veriye dönüştürülmüştür. Elde edilen bu veriler değerlendirilerek betimsel ve içerik analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, okul öncesinde Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenen öğrencilerin, okuyamayan öğrencilere nazaran ilk okuma-yazma sürecinde harfleri daha hızlı kavradıkları, heceleri daha hızlı birleştirebildikleri ve dolayısıyla okumaya daha hızlı geçtikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca bu süreçte bir sorun olarak Latin alfabesindeki bazı harf ve rakamları Kur'an alfabesine benzeterek okuyup yazdıkları gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, Kur'an-ı Kerim öğrenme, Okuma yazma becerileri, okul öncesi akademik başarı, erken çocukluk eğitimi, ilk okuma, ilköğretim.
The aim of this research is to prepare activities for gaining historical empathy skills in 7th grade social studies course and to implement these activities and examine the effectiveness of these activities together with the students' opinions. Two basic problems of the research can be are how the level of showing the characteristics of historical empathy according to students' products/activities and how the students' views towards social studies courses based on historical empathy. In this action research, the evaluation was based on descriptive analysis. The action research process continued with two main problems and sub-problems related to the research. In this respect, the evaluation was conducted by the practitioner in the activities mostly formed by using primary sources considering the historical empathy characteristics. The study group consisted of 17 middle school students (8 girls and 9 boys). Five achievements and ten activities intended for the unit "Economical and Social Life" were extended to the action research process. In addition, the efficiency of the activities applied in the research process in revealing the historical empathy skills has been expressed with the students' views. As a result, when the students' responses in the activities were taken into consideration, it was seen that historical empathy features reached the first, second, third and fourth level of characteristics. However, it was concluded that students' level of reaching the fifth and sixth levels was low. It was also concluded that the students had a positive attitude towards the implementation of historical empathy activities. Key Words: Historical Empathy, Social Studies, Empathy Activities, Student Products, Student Opinions.