Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik düzeyleri ile narsisizm düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve öğrencilerin öz yeterlik düzeyleri ile narsisizm düzeylerinin cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, akademik başarı, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Yalova ilinin farklı ortaokullarında öğrenim gören 299 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan 299 öğrenciden 162'si (%54,2) erkek, 137'si (%45,8) kız öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar İçin Öz Yeterlik Ölçeği ve Çocukluk Çağı Narsisizm Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi, Welch testi ve ilişkisiz örneklem t testi ile analiz edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik ve narsisizm düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için yapılan korelasyon analizi sonucunda bu iki değişken arasında pozitif yönde ve istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Yapılan t-testi sonucunda, kız ve erkek öğrencilerin öz yeterlik düzeylerinin cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılaşmadığı, ancak narsisizm düzeylerinin cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.Öğrencilerin öz yeterlik ve narsisizm düzeyleri açısından yaş aralıklarına göre anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan tek yönlü varyans analizi sonucunda öğrencilerin öz yeterliklerinde yaşa göre anlamlı farklılıklar görüldüğü, ancak narsisizm düzeyleri açısından yaş aralıklarına göre anlamlı farklılıklar olmadığı saptanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin öz yeterlik ve narsisizm düzeylerinde kardeş sayılarına göre anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan Welch testi sonucunda öğrencilerin öz yeterliklerinin kardeş sayısına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, ancak yapılan tek yönlü varyans analizi sonucunda narsisizm düzeyinin kardeş sayısına göre anlamlı bir biçimde farklılaşmadığı bulgusu elde edilmiştir. Tek yönlü varyans analizi sonucuna göre akademik başarı durumları farklı olan öğrencilerin öz yeterlik puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, yapılan Welch testi sonucunda ise narsisizm puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Yine araştırmada ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik ve narsisizm düzeylerinin anne ve baba eğitim durumlarına göre farklılaşmadığı bulgusu elde edilmiştir.
In this study, detecting Turkish teachers'opinions on realizability rate of 5th grade renewed Turkish lesson curriculum's expected outcomes, started to perform in 2017-2018 academic year, is aimed. With this aim, this study was performed with 205 5th grade Turkish teacher working at secondary schools in the center and districts of Kocaeli Province. The questionnaire form on realizability rate of 5th grade renewed Turkish lesson curriculum and semi-structured interview form were used to collect the data. T-test and ANOVA were used to analyze the quantitative data. Qualitative data was analysed with descriptive analyses and content analysis. It was detected in this study that there is no meaningful difference in teachers'opinions on realizability of Turkish curriculum's outcomes according to gender, age, employment term, educational background and faculty but also it was detected that male teachers' opinions on listening skills' realizability of outcomes are more positive than female teachers. At the end of the stıudy, according to Turkish teachers' opinions, the renewed curriculums's outcomes realizability rate was detected as %72, reading and listening acquirements' realizability rate was detected as %74, speaking acquirements' realizability rate was detected as %64, writing acquirements' realizability rate was detected as %70. At the end of the study, %90 of the teachers think that reading skills acquirements, %87 of the teachers think that listening skills acquirements, %80 of the teachers think that speaking skills acquirements, %76 of the teachers think that writing skills acquirements are appropriate for students' levels. It was detected in this study, according to teachers' opinions on acquirements' clarity and comprehensibility, %93 of reading and listening skills acquirements, %87 of speaking skills acquirements, %73 of writing skills acquirements are clear and comprehensible. It was detected according to findings get from interviews with teachers in the scope of the research that teachers' opinions on renewed curriculum outcomes are mostly positive. Keywords: Turkish Lesson Curriculum, Curriculum Outcomes, Skill Areas, Teacher Opinions.