Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ergün Öztürk
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:57:02Z
dc.date.available 2020-11-03T12:57:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Dede, Kübra Uysal. (2019). İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74445
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin, yaşamın anlamı ve bazı demografik değişkenler açısından ilişkisinin incelenmesidir. Bu araştırmada örneklem Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören toplam 321 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamına dâhil edilen öğrenciler uygun örnekleme yolu ile seçilmiştir. Araştırmada; demografik özelliklerle ilgili veri toplamak için hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ölçülmesi için Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ve yaşamın anlamı düzeylerini ölçmek için Yaşamın Anlamı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İlgili ölçeklerden elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği durumlarda parametrik yöntemlerden "t testi" ve "Tek Yönlü Anova", normal dağılım göstermediği durumlarda parametrik olmayan yöntemlerden "Kruskal Wallis H Testi" ile analiz edilmiştir. Yapılan varyans analizinde anlamlı değerler çıkması durumunda bu anlamlı farklılığın hangi boyutlar arasından kaynaklandığını belirlemek için "Mann Whitney U-Testi" uygulanmıştır. Bunun dışında yaşam boyu öğrenme eğilimleri, yaşamın anlamı ve alt boyutları arasındaki ilişkisel değerlere bakmak için Sperman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yapılan veri analizi neticesinde elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında; yaşam boyu öğrenme eğilimi ile yaşamın anlamı düzeyleri arasında bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Demografik değişkenlerden elde edilen verilerde ise cinsiyet ve algılanan akademik düzey ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer değişkenler ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Yaşamın anlamı düzeyleri ile demografik değişkenlerin ilişkisi incelendiğinde ise anne eğitim düzeyi ile anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer değişkenler ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular tartışılmış ve başta yaşam boyu öğrenme olmak üzere eğitim ve psikoloji alanları ile ilişkilendirilerek önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşamın Anlamı, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi
dc.description.abstract This research is achieved the evoluation for the effects of student's in 4th grade's reading motivations and attitudes to reading within the passages of their favourite characters. Through the aim, quantitive research model based semi-experimental patterns are used. In this model, students of Sakarya Hendek a primary school attended. This research's independent argument is the passages formed with student favourite characters. The dependents arguments are reading motivations and attitudes to reading. In the research, non-parametric tests are used in the analysis of quantitive outputs. In consequence of statistical analysis in the research, the experimental group's pre-test and final test points showed statistical difference. Otherwise, in the control group, a significant difference isn't observed. There is a significant between the students reading passages with their favourite characters and those who read traditional passages. When the experimental group's pre-test and final test in raeding motivations are compared the scale's lower factors that reading difficulty perceptions, reading suffiency, efforts of reading and total points showed no difference in statistical way. Experimental and control group's final test points of reading motivations are compared, scale of difficulty in reading, suffiency of reading, efforts of reading lower factors and total points showed statistical difference. However the social aspects of reading no difference in manner of statistics. Finally, the passages with student's favourite characters develops their reading motivations. Key Words: Reading motivations, attitudes to reading, traditional passage.
dc.format.extent XIII, 157 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Çocuk edebiyatı
dc.subject okumaya yönelik tutum
dc.subject geleneksel metin
dc.title İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Dede, Kübra Uysal
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record