Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaokul binalarının fiziksel engelliler için uygunluğuna ilişkin yönetici görüşleri : Kocaeli örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğrtim Üyesi Mehmet Ali Hamedoğlu
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:57:02Z
dc.date.available 2020-11-03T12:57:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çelik, Emre. (2019). Ortaokul binalarının fiziksel engelliler için uygunluğuna ilişkin yönetici görüşleri : Kocaeli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. "Dede, Kübra Uysal. (2019). İlkokul öğrencilerinin sevdikleri karakterlerin yer aldığı metinlerin okuma motivasyonuna ve okumaya yönelik tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya."
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74444
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya başlayan yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programında öngörülen kazanımların gerçekleşebilirlik derecesine yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma, Kocaeli ili merkez ve ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan 205 kişiden oluşan 5. sınıf Türkçe öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşebilirlik derecesine yönelik hazırlanan anket formu ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımsız örnekler T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Nitel veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşebilirliği konusundaki görüşlerinin cinsiyete, yaşa, hizmet yılına, eğitim durumuna ve mezun olunan bölüme göre anlamlı bir farklılık göstermediği, sadece erkek öğretmenlerin dinleme beceri alanına yönelik kazanımların gerçekleşebilirliği konusundaki görüşlerinin, kadın öğretmenlere kıyasla daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine göre yenilenen öğretim programındaki kazanımların gerçekleşebilirlik düzeyi %72, okuma ve dinleme beceri alanındaki kazanımların gerçekleşebilirlik düzeyi %74, konuşma beceri alanındaki kazanımların gerçekleşebilirlik düzeyi %64, yazma beceri alanındaki kazanımların gerçekleşebilirlik düzeyi ise %70 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin %90'ı okuma beceri alanı kazanımlarını, %87'si dinleme beceri alanı kazanımlarını, %80'i konuşma beceri alanı kazanımlarını, %76'sı yazma beceri alanı kazanımlarının öğrenci seviyesine uygun olduğu görüşündedir. Araştırmada kazanımların açık ve anlaşılırlığına ilişkin öğretmen görüşlerine göre okuma ve dinleme beceri alanı kazanımlarının %93'ü, konuşma beceri alanı kazanımlarının %87'si, yazma beceri alanı kazanımlarının %73'ünün açık ve anlaşılır olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgulara göre yenilenen program kazanımları ile ilgili görüşlerin çoğunlukla olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Türkçe Dersi Öğretim Programı, Program Kazanımları, Beceri Alanları, Öğretmen Görüşleri.
dc.description.abstract In this research, it is aimed to be detected adequacy of arrangements made in secondary schools for pyhsically disabled people. While the directors of 43 private secondary school and 283 public secondary school existing in Kocaeli Province generating the universe of the research in 2017-2018 Educational Year, directors of 130 private secondary school and 620 public secondary school selected by the randomly sampling way generates the exemplification of the research. In the process of collecting data of the project, the control list of arrangements made in secondary school buildings for physically disabled students has been used. In the analyse of datas, beside descriptive statistical methods, also chi square test has been used. With the arrangements made in physical situations of schools, it has been examined in terms of disabled toilet, elevator arrangements; the disability situation of directors or their relatives, the in-service training directors got, the number of physically disabled teachers and students existing at school, the number of students and floors at school, construction date of school and becoming a private school or a public school. In the physical arrangements of school, the buildings constructed after the circular letter, existing physically disabled students and in which there are directors who have physically disabled relatives have been found more suitable. In the arrangements related to the toilets, the buildings constructed after the circular letter, existing of physically disabled teachers and students and in which there are directors who has a disability or disabled relatives have been found more suitable. Also, in the arrangements of elevator, the buildings constructed after the circular letter, existing of physically disabled teachers and that have a lot of floors have been found more suitable. It has not been seen any difference in the arrangements made according to the in-service training the school directors got and in the arrangements made according to the situation of being private school or a public school. Key words: physically disabled individual, arrangements at school buildings.
dc.format.extent XVII, 101 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Finansal okuryazarlık
dc.subject okul binalarındaki düzenlemeler
dc.title Ortaokul binalarının fiziksel engelliler için uygunluğuna ilişkin yönetici görüşleri : Kocaeli örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Çelik, Emre
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record