Bu çalışmanın amacı, ergenlerde psikolojik sağlamlığın, sosyal dışlanma, sosyal kaygı, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul'un Başakşehir (1 lise), Bayrampaşa (1 lise), Gaziosmanpaşa (1 lise) ve Sultangazi (4 ortaokul, 2 lise) ilçelerinden farklı nitelikteki devlet okullarının 7, 8, 9, 10 ve 11. sınıfına devam eden gönüllü 521 öğrenciden oluşmaktadır. Bu okulların 2'si Ortaokul, 2'si İmam Hatip Ortaokulu 2'si Anadolu Lisesi, 1'i İmam Hatip Lisesi ve 2'si Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olmak üzere toplam sayısı 9'dur. Katılımcıların 258'i (%49.5) kız, 263'ü (%50.5) erkek öğrenciden oluşmakta, 97'si (%18.62) 7. sınıfa, 116'sı (%22.26) 8. sınıfa, 108'i (%20.73) 9. sınıfa, 103'ü (%19.77) 10. sınıfa ve 97'si (%18.62) 11. sınıfa devam etmektedir. Araştırmada öğrencilerin cinsiyeti ve sınıf seviyesine ilişkin veriler Kişisel Bilgi Formu ile toplanmştır. Psikolojik sağlamlık düzeyine ilişkin veriler Liebenberg, Ungar ve Van de Vijver (2012) tarafından geliştirilen, Liebenberg, Ungar ve LeBlanc (2013) tarafından 12 maddelik kısa form çalışması yapılan ve Arslan (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ile toplanmıştır. Sosyal dışlanma düzeyine ilişkin veriler Gilman, Carter-Sowell, DeWall, Adams ve Carboni (2013) tarafından geliştirilen, Sertelin-Mercan (2016) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Ergenler İçin Sosyal Dışlanma Yaşantısı Ölçeği ile toplanmıştır. Sosyal kaygı düzeyine ilişkin veriler La Greca, Dandes, Wick, Shaw ve Stone (1988) tarafından geliştirilen, La Greca ve Stone (1993) tarafından revize edilen, La Greca ve Lopez (1998) tarafından ergenlere uyarlaması yapılan ve Türkçe'ye uyarlaması Aydın ve Tekinsav-Sütçü (2007) tarafından yapılan Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler araştırmanın problemleri doğrultusunda korelasyon analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Yapılan korelasyon analizi sonucu, sosyal dışlanmanın alt boyutlarının her ikisiyle (görmezden gelinme, dışlanma) ve sosyal kaygı ile psikolojik sağlamlık arasında negatif yönde, istatistiksel açıdan anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Çoklu regresyon analizi sonucunda görmezden gelinme, dışlanma ve sosyal kaygı değişkenlerinin, psikolojik sağlamlığın anlamlı birer yordayıcısı oldukları tespit edilmiştir. T testi sonucunda cinsiyet değişkeni açısından psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulgusu elde edilmiştir. Tek yönlü varyans analizi sonucunda ise psikolojik sağlamlık düzeyinin 7. sınıftan 9. sınıfa doğru düşüş gösterip 9. Sınıftan 11. sınıfa doğru tekrar yükseldiği fakat yalnızca 9. sınıf öğrencilerinin 7. Sınıf öğrencilerinden anlamlı düzeyde düşük psikolojik sağlamlığa sahip olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study was to determine the online barriers faced by students in Vocational Open Education High School and to examine the effects of these barriers on their attitudes towards distance education. For this purpose, the relational survey model which is one of the quantitative research methods was used. The study group was determined using appropriate sampling method. The research was conducted on 459 students in 5 Vocational and Technical Anatolian High Schools providing education for Vocational Open High School students in 2017-2018 academic year. Gebze and Darica districts where the schools are located were thought to be more successful in reflecting the universe since these districts have a structure that includes immigrants and students from different segments of the society. The questionnaires were conducted by the researcher on face-to-face students in these schools. Of these students, 343 (74.7%) were male and 116 (25.3%) were female. In the study, the scale of obstacles faced by online learning students and the scale of distance education students' views on distance education were used as data collection tools. Data collection tools were conducted face to face by the researcher in 2017-2018 academic year. It takes about 40 minutes for a total of 3 pages to be answered by a student. SPSS program was used to analyze the data. Linear regression analysis was used to analyze the data in the study. According to the findings of the study, it was observed that the students encountered online obstacles significantly. A significant relationship was found among a subdimension of obstacles and attitude, marital status and gender were found. It was determined that gender variable had a significant effect as a result of analyzes. Male students have a higher attitude towards distance education than female students. The beta value of marital status variable was found to be positive and direct proportion. According to this study, it was found that the students whose marital status are married exhibited more positive attitude than those of the single in the research. When the social interaction variable was examined, it was found that beta value was positive and direct proportion. It can be stated that the attitude of the students increased as the variable of social interactions increased. It was seen that the students were unable to use online learning tools. The majority of students are still contented with using printed materials. Although 71.6% of the group had internet connection at home, it was observed that they fell short to follow the online courses. In this study, students aged 14 years and over 25 years of age were enrolled; it was noticed that young students were less confronted with technical problems than older students. Most of the students encountered obstacles in the management and instructional issues. Students who are familiar with face-to-face education have encountered a problem of adaptation to non-teaching education. Public education centers should work more in this regard.