dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Ömer Faruk Tutkun |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:56:52Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:56:52Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
İlhan, Hilal. (2019). İsteğe bağlı ingilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dilde yazma kaygıları üzerine bir çalışma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74435 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencilerinin karşılaştıkları çevrimiçi engelleri tespit etmek ve bu engellerin uzaktan eğitime karşı olan tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencilerine eğitim veren 5 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde 459 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Okulların bulunduğu Gebze ve Darıca ilçeleri göç alan ve toplumun değişik kesimlerinden öğrencileri barındıran bir yapıya sahip olduğu için evreni yansıtmada daha başarılı olacağı düşünülmüştür. Ölçeklerler araştırmacı tarafından bu okullarda yüz yüze eğitim alan öğrenciler üzerinde bizzat uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 343'ünü (%74,7) erkek ve 116'sını (%25,3) kız öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak çevrimiçi öğrenme öğrencilerinin karşılaştıkları engeller ölçeği ve uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı olan görüşleri ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları öğrencilere 2017-2018 eğitim öğretim yılında araştırmacı tarafından yüz yüze uygulanmıştır. Toplam 3 sayfadan oluşan ölçeklerin bir öğrenci tarafından cevaplanması yaklaşık 40 dakika sürmektedir. Araştırmada verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin önemli ölçüde çevrimiçi engeller ile karşılaştıkları görülmüştür. Tutum ile engellerin bir alt boyutu, medeni hal ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Cinsiyet değişkeninin analizler sonucunda önemli bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre uzaktan eğitime tutumunun daha yüksek olduğu görülmüştür. Medeni durum değişkeninin beta değerinin pozitif ve doğru orantı olduğu tespit edilmiştir. Buna göre araştırmaya katılan öğrencilerden medeni durumu evli olanların bekâr olanlara göre daha olumlu tutum sergilediği bulunmuştur. Sosyal etkileşimler değişkeni incelendiğinde beta değerinin pozitif ve doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir. Sosyal tkileşimler değişkeni arttıkça öğrencilerin tutumunun da arttığı ifade edilebilir. Öğrencilerin çevrimiçi öğrenme araçlarını kullanmakta yetersiz kaldığı görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu hala basılı materyalleri kullanmakla yetinmektedir. Araştırmaya grubunun %71,6'sının evinde internet bağlantısı mevcut olmasına rağmen çevrimiçi dersleri takip etme konusunda yetersiz kaldıkları görülmüştür. 14 yaştan başlayıp 25 yaş ve üzeri olan öğrencilerin katıldığı araştırmada genç yaştaki öğrencilerin ileri yaştaki öğrencilere göre teknik problemlerle daha az karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin en çok yönetici ve öğretici konularında engellerle karşılaşmışlardır. Yüz yüze eğitime aşina olan öğrencilerin öğretmensiz eğitim karşısında uyum sorunu ile karşılaştıkları görülmüştür. Bu konuda halk eğitim merkezlerine daha çok iş düşmektedir. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to investigate the English writing anxiety of voluntary-based English preparatory school students studying at Düzce University. For this main purpose, gender, type of education, classes of students, self-perceived language proficiency level, type of accommodation, socio-economic level, parental education status, parental profession and number of siblings of the students are discussed and the relationship of these variables with writing anxiety in foreign language examined. In addition to this, it is also aimed to investigate causes and results of their English writing anxiety and possible solutions suggested by participants in the research. In the current study, mixed method (embedded design) was used as a research method. Within this framework, quantitative and qualitative data collection techniques were used. In the study, since all the participants were accessed, no sampling was conducted. The participants of the study are 182 English preparatory class students at Hakime Erciyas School of Foreign Languages at Düzce University. Students completed the Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) developed by Cheng (2004) and adapted into Turkish by Öztürk and Saydam (2014) to determine the level of English writing anxiety of the participants and Personal Information Form that was created by the researcher. Afterwards, 60 volunteer students and 11 volunteer reading-writing teachers completed structured interview forms. The findings of the research are as follows: 1. Students mostly have moderate level of English writing anxiety which is followed by high and low level anxiety respectively. 2. Male students' anxiety level of writing is statistically significantly lower than female students, anxiety level of students of daytime education is lower than students of evening education, but this difference is not statistically significant, anxiety levels of students in A classes is statistically significantly higher than in B classes and there was a statistically significant difference between students with low self-perceived language proficiency level and other participants. 3. There is no significant difference between the level of English writing anxiety and type of accommodation, socio-economic level, parental education level, parental profession and number of siblings, and there is no significant difference between the students' level of English writing anxiety and their reading-writing attendance. 4. According to both students and teaching staff, linguistic difficulties, inability to produce any ideas, inability to organize ideas were the most worrisome reasons for students. 5. According to both students and teaching staff, people around the students and environment itself affect students' English writing anxiety both positively and negatively. 6. Both students and the teaching staff state that English writing anxiety affects students' writing performance both positively and negatively. Moreover, teaching staff report that English writing anxiety affects the attendance of the students to the lessons, writing activities and other activities in class and the achievement in both ways. 7. Suggestions provided by both sides to reduce writing anxiety are mostly related to time pressure, writing topic, teaching of the course, writing environment and feedback. Keywords: Foreign Language, English, Language Learning, Anxiety, Writing, Preparatory Class, Student. |
|
dc.format.extent |
XX, 182 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Yabancı dil |
|
dc.subject |
İngilizce |
|
dc.subject |
Dil Öğrenme |
|
dc.subject |
Kaygı yazma |
|
dc.subject |
Hazırlık sınıfı |
|
dc.subject |
Öğrenci |
|
dc.title |
İsteğe bağlı ingilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dilde yazma kaygıları üzerine bir çalışma |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
İlhan, Hilal |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|