Açık Akademik Arşiv Sistemi

The similarities and differences between the perceptions of Turkish and Kosovan University students about an ideal language teacher

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Firdevs Karahan, Doçent Doktor Banu İnan Karagül
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:51Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Çürt, Nuray. (2018). The similarities and differences between the perceptions of Turkish and Kosovan University students about an ideal language teacher. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74432
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada, yaşam doyumu, duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü, algılanan sosyal destek ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, günlük sosyal medya kullanım süresi, travmatik yaşantının olup olmadığı, travma sonrası hissedilen duygunun ifade edilip edilmediği, travma sonrası hissedilen duygunun ifade ediliş biçimi) açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 767 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Yaşam doyumu ile ilgili veriler "Yaşam Doyumu Ölçeği" (Durak, Şenol-Durak ve Gencoz, 2010), duyguları ifade etme ile ilgili veriler "Duyguları İfade Etme Ölçeği" (Kuzucu, 2011), kendini toparlama gücü ile ilgili veriler "Kendini Toparlama Gücü Ölçeği" (Terzi, 2006), algılanan sosyal destek ile ilgili veriler "Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği" (Eker ve Arkar, 1995) ile toplanmıştır. Bazı değişkenlere (cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, günlük sosyal medya kullanım süresi, travmatik yaşantının olup olmadığı, travma sonrası hissedilen duygunun ifade edilip edilmediği, travma sonrası hissedilen duygunun ifade ediliş biçimi) ilişkin veriler araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmanın hipotezleri doğrultusunda araştırma verileri korelasyon analizi, regresyon analizi, tek yönlü ANOVA ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca, yaşam doyumu ve duyguları ifade etme arasındaki ilişkide kendini toparlama gücü ve algılanan sosyal desteğin istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde aracılık etkisinin olup olmadığı araştırmanın hipotezleri doğrultusunda çoklu sıralı aracı model kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonucunda, yaşam doyumunun duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü ve algılanan sosyal destek ve yaş ile pozitif yönlü, günlük sosyal medya kullanım süresi ve kardeş sayısı ile negatif yönde istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca test edilen çoklu sıralı aracı model, yaşam doyumu ve duyguları ifade etme arasındaki ilişkide kendini toparlama gücünün ve algılanan sosyal desteğin çoklu sıralı aracı etkiye sahip olduğu sonucunu göstermiştir. Araştırma sonucunda, yaşam doyumu cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Buna göre, kadınların yaşam doyumu düzeyinin erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca travmatik yaşantısı olan bireylerin yaşam doyumu travmatik yaşantısı olmayanlara göre daha düşük çıkmıştır. Diğer yandan, travmatik yaşantı sonunda hissedilen duygunun ifade edilip edilmemesi yaşam doyumu düzeyini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, travmatik yaşantı sonunda hissedilen duygunun ifade edilme biçimine göre yaşam doyumu düzeyi istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.
dc.description.abstract The present study aims to identify the perceptions of English Language Teaching major students at a Turkish University and at a Kosovan University regarding the characteristics of an ideal English language teacher. The study was carried out with the participation of 240 university students studying in the English Language Teaching Departments of a Turkish and Kosovan University in the 2014-2015 spring semesters. In this qualitative study, the aim of the research was to find out whether or not there are differences between the perceptions of Kosovan and Turkish University students regarding the ideal language teacher's characteristics. Content analysis, a method of qualitative research was used in data analysis, where written comments of participants were coded and the results were compared. The results of the study indicated that the qualities that were considered important by both Turkish and Kosovan students included knowledge of subject matter, personal qualities, the relationship between students and the teacher and classroom management. The only difference between Kosovan and Turkish students was seen in classroom management. Compared to Turkish students, Kosovan students gave more importance to it.
dc.format.extent XI, 102 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Etkili öğretmen özellikleri
dc.subject İdeal dil öğretmeni
dc.subject Algı
dc.subject Effective teacher characteristics
dc.subject İdeal language teacher
dc.subject Perception
dc.title The similarities and differences between the perceptions of Turkish and Kosovan University students about an ideal language teacher
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Çürt, Nuray
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record