Abstract:
Bu araştırmanın amacı İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin İdeal Dil Öğretmeni kavramına bakış açılarını karşılaştırmaktır. Bu araştırmaya, 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde, Kosova ve Türkiye'de İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan toplam 240 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veriler bir anket uygulaması kullanarak toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde öğrenciler verilen ideal dil öğretmeni tercihlerini önem sırasına göre sıralamışlardır. Anketin ikinci bölümünde bulunan açık uçlu soru ile öğrenciler iyi bir dil öğretmeninde olması gereken özellikleri bir paragrafta yazmışlardır. Veri analizinde öğrencilerin yazdıkları paragrafların kodlanması ve karşılaştırma yapılması için nitel analiz yöntemlerinden olan içerik analizi kullanılmıştır. Kişisel özellikleri, akademik özellikleri, öğrenci-öğretmen ilişkisi ile sınıf yönetimi özellikleri dahil olmak üzere, iyi bir öğretmen olmanın tüm boyutları her iki grup tarafından da önemli bulunmuştur. Kosovalı ve Türk öğrencilerin görüşleri arasındaki tek kayda değer fark iyi dil öğretmeninin sınıf yönetimi becerilerinde görülmüştür. Kosovalı öğrencilerin, Türk öğrenciler ile karşılaştığında sınıf yönetimine daha çok önem verdikleri görülmüştür.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.