Bu araştırmayla, öğretmenlerin Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf Uygulamasına (YDABS) ilişkin görüşleri incelenmiştir. Yapılan çalışma, nicel yöntem kullanılarak betimsel araştırma modellerinden genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Zonguldak İli Ereğli İlçesindeki 11 resmi ortaokulda görev yapmakta olan farklı branşlardan 356 tane öğretmenin 12 maddeden oluşan anket soruları ile görüşlerine başvurulmuştur. Anket formu verileri SPSS programında değerlendirilmiş, elde edilen sonuçlar yüzde ve frekans tabloları ile yorumlandırılmıştır. Araştırmada, Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Uygulamasının, "Uygulamanın Hazırlık Safhası", "Eğitim-Öğretim Süreci" ve "İlerde Sunacağı Avantaj ve Dezavantajlar" alt boyutlarındaki farklılıkları incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin cinsiyetlerine göre YDABS uygulamasına ilişkin görüşlerinin benzer olduğu bulunmuştur. Mesleki kıdem değişkenine göre ise kıdem yılı yüksek olan öğretmenlerin, YDABS uygulamasının "İlerde Sunacağı Avantaj ve Dezavantajlar" ve "Hazırlık Safhası" alt boyutuna ilişkin görüşlerinin, mesleki yılı daha az olan öğretmenlere göre anlamlı derecede olumlu olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görev yaptıkları yer değişkenine göre şehir merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin YDABS uygulamasının "Eğitim-Öğretim Süreci" alt boyutuna ilişkin görüşlerinin, köylerde görev yapan öğretmenlere göre anlamlı derecede daha olumlu olduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, öğretmenlerin görev yaptıkları yer değişkenine göre YDABS uygulamasının "İlerde Sunacağı Avantaj ve Dezavantajlar" ve "Hazırlık Safhası" alt boyutlarına ilişkin görüşlerinin benzer olduğu görülmüştür. Branş değişkeni açısından yabancı dil öğretmenlerinin görüşleri, YDABS uygulamasının öğrenciler için ileride daha avantajlı olacağı şeklinde tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: İngilizce Dersi, Beşinci Sınıf, Branş Öğretmenleri, İngilizce Öğretimi.
By this research, Teachers' Aspects About Foreign Language Based 5th Grade Practice was examined. This study is a descriptive study which is carried out by screening model. 356 different branches of Secondary School teachers' aspects were consulted in 11 State Secondary School in Zonguldak Province Ereğli town by applying to them a survey that was formed with 12 items. The data of questionnaire forms were evaluated by SPSS Programme and results were interpreted by frequency and percentage charts. In the study, the diversities of Foreign Language Based 5th Grade Practice were analyzed in terms of its "Preparation Phase", "Education-Teaching Process" and "Advantages and Disadvantages That Will Offer In The Future" sub-dimensions. According to the results obtained, teachers' aspects has been found similar based on gender factor about Foreign Language Based 5th Grade Practice. According to professional seniority of teachers' factor, experienced teachers' aspects has been detected significantly more positive than inexperienced teachers' about Foreign Language Based 5th Grade Practice's "Advantages and Disadvantages That It Will Offer In The Future" and "Preparation Phase" sub-dimensions. According to teachers' place of duty factor, it has been detected that, teachers' aspects who serve in townsare significantly more positive than the ones serve in rural about Foreign Language Based 5th Grade Practice's sub-dimension "Education and Teaching Process". On the other hand according to teachers' place of duty factor, teachers' aspects have been obtained similar about Foreign Language Based 5th Grade Practice's sub-dimension of "Advantages and Disadvantages That It Will Offer In The Future" and "Preparation Phase". In terms of teachers' branches factor, foreign language teachers' aspects detected significantly positive that Foreign Language Based 5th Grade Practice will be advantageous for the students in the future. Keywords: English Course, Fifth Grade, Branch Teachers, English Education.