Açık Akademik Arşiv Sistemi

Özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Serhat Arslan
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:47Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Dervişoğulları, Makbule. (2019). Özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74427
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu puanların cinsiyet, okul/ilçe, sınıf ve yaş değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Bu çalışmada, ilişkisel tarama yönteminden yararlanılmıştır. Bu araştırmaya İstanbul Anadolu yakasında yer alan Kartal, Ataşehir ve Kadıköy ve Avrupa yakasında bulunan Bahçelievler ilçelerinde yer alan Bilsemlerde eğitim alan toplam 254 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ile Problem Çözme Stilleri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin analizi için gerekli frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış; t-testi, ANOVA testi ve Pearson Çarpım Moment Korelasyonu testi analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan özel yetenekli öğrencilerin, yaşam boyu öğrenme ölçeği puanları problem çözme stilleri ölçeği puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet, okul/ilçe, sınıf ve yaş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Problem çözme stillerinin cinsiyete göre somutluk alt boyutunda ve toplam problem çözme stilleri puanları açısından kızlar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu gözlemlenmiştir. Problem çözme stilleri ölçeği puanlarının okul/ilçe ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Problem çözme stillerinin yaş değişkenine göre somutluk alt boyutunda 6-10. sınıf öğrencilerine göre, 5. sınıf öğrencileri lehine anlamlı bir şekilde farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the relationship between problem solving and lifelong learning skills of gifted and talented students and to determine whether these scores differ according to gender, school/district, class and age variables. In this study correlational research was used. 254 students participated in this study from Kartal Bilsem, Ataşehir Bilsem and Kadıköy Bilsem and Bahçelievler Bilsem. The data of the study were collected with the help of Personal Information Form, the Lifelong Learning Tendency Scale and the Problem Solving Styles Scale. Frequency, arithmetic mean and standard deviation values were calculated for data analysis and t-test, ANOVA test and Pearson Product Moment Correlation Coefficient test were performed. As a result of the study, a positive relationship was found between the lifelong learning scale scores and problem solving styles scale scores of gifted and talented students. It was determined that lifelong learning trends did not show a statistically significant difference according to gender, school/district, class and age variables. It was observed that problem solving styles were statistically significant in favor of girls in terms of "concrete" sub-dimension and total problem-solving style scores. Problem solving style scale scores did not show a significant difference according to school/district and age variables. And also it was found that there was a statistically significant difference in the "concrete" sub-dimension between 5th grades vs 6-10th grades in favor of 5th grade students.
dc.format.extent XIII, 90 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Özel yetenekli öğrenciler
dc.subject Yaşam Boyu Öğrenme
dc.subject Problem Çözme
dc.title Özel yetenekli öğrencilerin problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişki
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı
dc.contributor.author Dervişoğulları, Makbule
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record