Açık Akademik Arşiv Sistemi

Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde Allah’a iman penceresinden değerler eğitimi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Sevgi Coşkun Keskin
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:45Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ertürk, İklima Betül. (2019). Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde Allah’a iman penceresinden değerler eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74426
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) derslerinde "Allah'a İman" ünitesi kazanımları çerçevesinde, Allah'a iman penceresinden değerler eğitiminin nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceği, konuların öğretimi sırasında hangi değer ve becerilerin destekleneceğine dair etkinliklerden elde edilen bulgular ışığında, alana yönelik bir uygulama örneği sunmak ve öneriler getirmek amaçlanmaktadır. Bu amaçla, "Ortaokul 5. Sınıf DKAB derslerinde Allah'a iman ünitesi kazanımları kapsamında hangi etkinlikler yapılabilir? Bu etkinlikler sonucunda öğrenciler hangi becerileri sergiler? Ve hangi değerler hakkında farkındalık kazanabilirler?" problemlerine cevap aranmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, 9 hafta boyunca, 17 ana etkinlik ile 5. Sınıfta eğitim görmekte olan 8 kız, 8 erkek toplamda 16 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada çalışma grubu belirlenirken kolay ulaşılabilir örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle yürütülen çalışmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme, doküman, el yapımı ürünler ve araştırmacının katılımcı gözlemleriyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda yapılan etkinlikler ile öğrencilerin "inanma, iman, Allah'a iman, Allah'ın varlığı, Allah'a inanmanın gerekçesi, dua, Kuran-ı Kerim'de bahsedilen konular, Allah'a iman eden kişinin özellikleri" konularına dair algılarında pozitif yönde değişiklikler olduğu ve öğrencilerin değerlere dair farkındalık düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca uygulanan etkinlikler ile öğrencilerin büyük bir kısmının, hedeflenen kazanım ve becerilere ulaştığı görülmüştür. Araştırmanın bulguları bağlamında, ailelere inanç yapısının temelde ailede oluştuğu bilinciyle hareket ederek çocuklarının sorularına yaşlarına uygun cevaplar vermeleri gerektiği, din eğitimcilerine değerler eğitimini etkinlik temelli yürütmeleri, Milli Eğitim Bakanlığına ise etkinlik temelli ders işlenebilmesi için öğretmen yeterlilik eğitimlerinin verilmesi, gerekli ortam ve şartların sağlanması önerileri verilebilir. Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Allah'a iman, DKAB Dersi, Din Eğitimi
dc.description.abstract It is aimed to bring forward a proposal, offer an example of practice in the light of information derived from the activities on how the values education can be done with the perspective of faith in Allah in the unit of faith in Allah in scripture class with the frame of achievements of this unit and which activities can be used, which values will the children be aware while learning the subjects of faith and which abilities they will display. It is studied to find answers to the questions "which activities can be done on the acquisitions of unit "Faith in Allah" in fifth grade in primary schools?" , "which skills will the students display as a result of these activities?" and "which values will they gain awareness about?". The study is done during nine weeks in the education year of 2018-2019 with 8 girls and 8 boys in fifth grade by 17 main activities. Easily reachable samples are used in the study while determining the study group. The data is gained by structured meeting, instruments, handmade crafts and observations of the researcher. The gained data is investigated with descriptive and context analysis. At the end of the research it is established that there are positive changes in the perceptions of the students on "belief, faith, faith in Allah, the existence of Allah, the reason of to believe in Allah, blessing, the subject in Quran, characteristics of the one believes in Allah" with the help of the activities done and the level of awareness to the values is increased. Additionally, it is seen that the most of the students reached the desired level of achievement with the activities done. The suggestions which the family should answer the children's questions proper to their age with conscience of sense of faith occurs in family at first, the educators of scripture class run their class in a activity based system and it is needed to give a course to the teachers to get their proficiency by the ministry of education and to provide essential atmosphere and conditions can be given in the context of the data gained with this research. Key Words: value, values education, faith in Allah, scripture class, religious education.
dc.format.extent XX, 209 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Değer
dc.subject Değerler Eğitimi
dc.subject Allah’a iman
dc.subject Dkab dersi
dc.subject Din eğitimi
dc.title Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde Allah’a iman penceresinden değerler eğitimi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Değerler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ertürk, İklima Betül
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record