ÖZET Tarihi çağların birikimi olan teknolojiye her gün yeni yapıtaşları eklenmekte ve bu birikim gün geçtikçe ivme kazanmaktadır. Geleceğe kalmak isteyen her alan az veya çok teknolojiden nasibini almak zorundadır. Teknolojinin büyük bölümü eğitimin sisteminin ürünü olmasına rağmen eğitim sistemi teknoloji ile kendini yenilemek durumundadır. Küreselleşen bilgi toplumunda dünyanın her ülkesi imkânları ölçüsünde bu teknolojileri eğitim sistemlerinde kullanmaktadır. Türkiye'de de FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesiyle yeni teknolojiler eğitim sistemine daha fazla entegre edilmeye başlanmıştır. Kapsam bakımından dünyanın sayılı eğitim projeleri arasında yer alan FATİH projesi teknolojiyi eğitim sistemine entegre etme konusunda Cumhuriyet tarihinin en büyük adımlarından biridir. Böyle büyük bir projede öğretmen, öğrenci ve proje merkezi etkileşimi www.eba.gov.tr adresli Eğitim Bilişim Ağı (EBA) paylaşım platformu ile yapılmaktadır. EBA sitesi öğretmen ve öğrencilere e-içerik sunmakta, yapılan çalışmaların paylaşımını sağlamakta ve eğitimdeki yenilikleri öğretmen ve öğrencilere aktarmaktadır. Bu çalışmada öğretmenlerin EBA sitesinden ne sıklıkta faydalandıklarını ölçmektedir. Bu çalışmayla Milli Eğitim Bakanlığı'nın EBA ya yönelik gelecekteki planlamalarına katkı sağlaması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin EBA sitesinde en çok e- içeriklerden faydalandıkları en az okulları ile ilgili haber yükledikleri görülmüştür. Öğretmenlerin EBA sitesini daha çok tek yönlü bilgi ve belge alma amaçlı kullandığı belirlenmiştir.
ABSTRACT Every other day new things are added to technology which is an output of history, and this accumulation get acceleration gradually. Every field that expects to be in the future more or less is to involve technology. Although most of technology is an output of education system, this system has to renew itself through technology. In this global information society, all the countries on earth use this technologies in their education system as much as they can. In Turkey, with the help of FATİH Project, new technologies are started to be integrated to education more. In terms of coverage, among the most considerable education projects in the world, FATİH Project is one of the most significant steps of the Turkish Republic history to integrate technology into education. Through such a great Project, the interaction among teachers, students, and the head of the Project is carried out on a sharing platform www.eba.gov.tr named Education Information Technologies Network (EBA).The website EBA offers contents for students and teachers, shares the studies carried out, and presents the innovations in education to students and teachers. This research measures how often the teachers benefit from the website EBA. It also aims to contribute to further plans of the Ministry of Education about EBA.According to the results of the research, it has been seen that teachers mostly benefit from the contents an EBA and the least thing they do is to upload news about their schools. It is defined that teachers mostly use this site to get document and information.