Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitimde öğrenme stilleri dikkate alınarak geliştirilmiş ders ve akademik destek hizmetlerinin pedagojik formasyon öğrencilerinin başarısına etkisi olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön-son test deneysel desen tercih edilmiştir. Deneysel işlemler bittikten sonra nicel verileri desteklemek amacıyla 3 açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırma, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih bölümünde son sınıfta öğrenim görmekte olan ve aynı zamanda pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı olup Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 93 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma grupları, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan iki farklı sınıfın basit seçkisiz örnekleme yapılarak birisinin deney diğerinin ise kontrol grubu olarak belirlenmesiyle oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilere Şimşek (2012) tarafından geliştirilen BİG16 Öğrenme Stili Envanteri ve Güngören (2015) tarafından geliştirilen PowerPoint Sınavı internet üzerinden online olarak uygulanmış, verdikleri cevapların analizleri yapılmış ve öğrencilerin öğrenme stilleri ve PowerPoint programı hakkında sahip oldukları bilgi tespit edilmiştir. PowerPoint sınavı eğitim sonrasında değerlendirme yaparken öntest puanı olarak kullanılmıştır. Eğitim sonrasında öğrencilerden öğrendikleri bilgileri kullanarak bir PowerPoint sunusu hazırlamaları istenmiş ve bu sunu 3 konu uzmanı tarafından ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Öğrencilerin hazırlamış oldukları sunumlar Güngören (2015) tarafından geliştirilen rubrik ile değerlendirilmiş ve nihayetinde öğrencilerin bu sunudan almış oldukları puanlar sontest puanları olarak kullanılmıştır. Öntest puanı kontrol değişken (covariate- ortak değişken), sontest puanı bağımlı değişken ve deney grupları ise bağımsız değişken olarak saptanmış olup, SPSS programında ANCOVA testi yapılmıştır. Kovaryans analizi (ANCOVA) sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öntest puanlarına göre düzeltilmiş sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür (p=0.195; p>0.05). Bu bulgu bize, öğrenme stilleri dikkate alınarak hazırlanmış bir uzaktan eğitim programının eğitmen destek hizmeti verilerek sunulmasıyla, eğitmen desteği verilmeden sunulması arasında anlamlı bir farkın olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, uzaktan eğitimde eğitmen destek sisteminin akademik başarıyı arttırdığı ancak bu artışın kontrol grubundaki artış puanı ile benzer olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere bakılarak, beklentinin aksine öğrencilerin başarılarında anlamlı bir farkın olmamasının sebebi, dersin kendi özelliğinden, çalışma grubunun farklılığından ve dersi alan öğrencilerin not kaygısıyla fazladan gayret sarf etmelerinden kaynaklanabileceği söylenebilir. Elde edilen bulgular ışığında gelecek araştırmacılara, çalışmalarını gerçekleştirirken yalnızca uzaktan eğitim öğrencileri ile gerçekleştirmeleri önerilmektedir. Ayrıca ders süresinin daha uzun olması, uygulamanın PowerPoint programından farklı dersler için yapılması ve akademik destek sistemleri üzerinde çalışılmasının gelecek çalışmalara yön vereceği de düşünülmektedir.
The purpose of this study is to determine whether the academic achievement of a pedagogical formation students make positive progress if a distance learning course which is prepared according to learning style is taught with academic support service. In the research, pretest experimental pattern with control group was preferred from semi-experimental pattern. After the experimental process was completed, 3 open-ended questions were asked in order to support the qualitative data. The research was conducted with 93 students who studied in the Department of History on Faculty of Arts and Sciences in Sakarya University during 2016-2017 school year and also took the course of Instructional Technologies and Material Development Pedagogical Formation Education. Research groups were simple random sampling formed by two different classes which took the course of Instructional Technologies and Material Development as the experimental group and the control group. BİG16 Learning Style Inventory which was designed by Simşek (2012) and PowerPoint Exam which was designed by Gungoren (2015) were applied to the students participating in the research over the internet, their answers were analyzed and it was determined that the students had knowledge about the learning styles and PowerPoint program. After the training, The PowerPoint Exam was used as the pretest scores during the assessment process. After the training, the students were asked to prepare a PowerPoint presentation based on what they learned and 3 subject matter experts put these presentations to the rubric testing designed by Gungören (2015). Afterwards, the scores that the students gained from these presentations were used as posttest scores. Pretest scores were determined as covariate, posttest scores were determined as dependent variable, the groups were determined as independent variable and ANCOVA testing was made in SPSS program. According to the findings gained from the covariance analysis, it was seen that there was no significant difference between the posttest scores corrected according to the pretest points (p=0.195; p>0.05). This finding has showed us that there is no significant difference between giving the distance learning which is prepared according to learning style with teacher support service giving this without teacher support service. In addition, it has revealed that teacher support system in the distance training increases the success, however this increase is similar to the control group. Considering the findings gained from the research, it is stated that the reason why there is no significant difference between the students' achievements, contrary to what is expected, are the course's feature, the awareness of the study group and the efforts the students make because of grade anxiety and for similar studies it is recommended that one should study with only students who take distant training courses, the course durations should be longer, the application should be done for different courses in PowerPoint program and one should study on nonacademic support systems.