Bu araştırmanın amacı , voleybolcuların başarı motivasyonu düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılmasıdır. Araştırma grubunu, Ankara ilinde profesyonel olarak voleybol oynayan 50 gönüllü kadın oluşturmuştur. Sporcuların demografik bilgilerini saptamak amacı ile 6 soruluk ''Kişisel Bilgi Formu'', motivasyon düzeyini belirlemek amacıyla ise Willis (1982) tarafından geliştirilen ve Tiryaki ve Gödelek (1997) tarafından Türkçeye uyarlanan 40 soruluk likert tipi Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Elden edilen veriler öncelikle bilgisayar programına aktarılıp, daha sonra SPSS paket programına aktarılmıştır. Verilerin analizinde standart sapma, aritmetik ortalama ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar istatistiksel olarak p<0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Sonuç olarak; araştırmada başarıya yaklaşma ve başarısızlıktan kaçınma, başarı gereksinimi güdüsünde kadın sporcuların lehine anlamlı farklılıklar saptanamamıştır (p>0.05). Güç göstermede ise anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05).
This research works on the motivation levels of volleyball players in terms of some variables. The sample group is consisted of 50 female volunteers who plys volleyball professionally in Ankara province.. In order to identify the demographic information of the players, personal information form included 6 questions and in order to determine the motivation level of them likert kind of motivation scale on sports included 40 questions developed by Willis (1982) and translated into Turkish by Tiryaki and Gödelek (1997). Firstly, the data was transferred to the computer programme and then transferred to SPSS programme. In the analysis of the data in this study, standard deviation, mean and variance analyze were used (ANOVA). The results were tested at p<0.05 significance level statistically. As a result of the study, significant differences couldn't be identified in favor of the female players on being closer to the success, avoiding the unsuccessful and necessity of success. (p>0.05). A significant difference was obtained on showing power. (p<0.05).