Teknolojinin eğitimde daha etkin ve verimli kullanılması, öğrencilerin eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacı ile geliştirilen FATİH Projesi; teknolojinin eğitim entegrasyonu sürecinde önemli rol oynamaktadır. Bu süreçte teknolojinin amacına uygun, daha verimli ve etkin kullanımında aktif olarak rol alacak, planlayacak, yönlendirecek ve kolaylaştıracak teknoloji liderleri önem arz etmektedir. Bu araştırma ile okullarda bilişim teknolojileri kullanımlarına yön verecek teknoloji liderlerinin belirlenmesine, aynı zamanda öğretmenlerin teknoloji liderlerine dâir görüşlerinin hangi faktörler tarafından etkilendiğinin tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında teknoloji liderlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Bolu ili genelinde FATİH Projesi kapsamında etkileşimli tahta kurulumu tamamlanmış okullarda görevli eğitim -öğretim hizmetleri sınıfında bulunan 965 kişiden oluşmaktadır. Bu yönüyle araştırma betimsel bir çalışma olup, genel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistiklerde frekans ve yüzde, gruplar arası anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için ki-kare testleri uygulanmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılanların okullarında en az bir kişiyi teknoloji lideri olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların okullarının bulunduğu yerleşim türü, cinsiyetleri, yaşları, öğrenim türleri, hizmet yılları ve kurum türü ile teknoloji liderliği tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
FATIH project, developed with the goal of ensuring more effective and productive use of technology in education and providing equal opportunities for students in education, plays an important role in the process of integration of technology in education. Technology leaders who will take an active part, plan, guide and facilitate relevant, more efficient and effective use of technology in this process are crucial. This study aimed to identify the technology leaders who will guide the use of information technologies at schools and to determine the factors that affect teacher views on technology leaders. The sample of the study, which aimed to determine the technology leaders at primary and secondary educational institutions, was composed of 965 individuals employed in education-training services at schools throughout Bolu province where interactive board installation was completed in the framework of FATİH project. The study was designed as a descriptive study and utilized general survey model. Data analysis included frequencies and percentages in descriptive statistics and chi-square tests were utilized to ascertain whether there was a significant relationship between groups. Level of significance was accepted as .05 in the study. Results showed that participants regarded at least one individual as a technology leader at their schools. A significant relationship was found between participants' attitudes towards technology leadership and settlement type where their schools are located, participants' gender, age, level of education, seniority and type of school they are employed.