Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi (sakara il örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Gülten Hergüner
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:56:10Z
dc.date.available 2020-11-03T12:56:10Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Dönmez, Ahmet. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi (sakara il örneği) . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74383
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Sakarya ilindeki 370 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu evren içerisinde rastgele yöntemle seçilen 227 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, John, Donahue ve Kentle (1991) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Evinç (2004) tarafından yapılan "Beş Faktör Envanteri" (The Big Five Inventory), araştırmacı tarafından oluşturulan "Öğretim Yöntemleri Kullanma Sıklığı Anketi" ve "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler betimsel istatistik, t-testi, korelasyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en sık gösterip yaptırma, komut, alıştırma, katılım ve eşli çalışma yöntemlerini kullandıkları tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en az sıklıkla kullandıkları öğretim yöntemlerinin ise; proje, kişisel program-öğrencinin tasarımı, tartışma, kendi kendine öğrenme ve öğrencinin başlatması yöntemleri oldukları tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kişilik özellikleri alt boyutlarında cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen merkezli yöntemleri kullanma durumlarında kişilik özellikleri alt boyutlarında sadece dışa dönüklükte istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken; öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanma durumlarında ise yumuşak başlılık alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğretmen merkezli öğretim yöntemlerini kullanma durumları ile dışa dönüklük, öz disiplin ve deneyime açıklık arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini kullanma durumları ile kişilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the personal traits and teaching methods used by physical education and sports teachers. The research was conducted as a descriptive survey model. The research population is composed of 370 physical education and sports teachers in Sakarya province. The sample is composed of randomly selected 227 physical education and sports teachers within this population. Data of the study were collected via "The Big Five Inventory" developed by John, Donahue and Kentle (1991) adapted into Turkish by Evinç (2004) as "The Big Five Inventory" and via "Frequency of Using Teaching Methods" and "Personal Information Form" created by the researcher. Data obtained from the study were interpreted by using descriptive statistics, t-test and correlation analysis. According to the findings of the study, it has been determined that physical education and sports teachers mostly use such methods as making done after showing, command, exercise, participation and co-work. The least used teaching methods by physical education and sports teachers are project, personal program-student's design, discussion, self-learning, and student's initiation. No statistically significant difference was observed in the sub-dimensions of personal traits of physical education and sports teachers by sex. While a statistically significant difference was observed only in the extroversion among the sub-dimensions of personal traits regarding use of teacher-centered methods by physical education and sports teachers, this statistically significant difference was established only in docilitysub-dimension concerning the use of student-centered teaching methods. A positively significant relation at a low level was found between use of teacher-centered teaching methods by physical education and sports teachers and the extroversion, self-discipline and openness to experience. No significant relation was found between the use of student-centered teaching methods by physical education and sports teachers and personal traits.
dc.format.extent XVIII, 116 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Beden eğitimi ve spor
dc.subject Öğretmen
dc.subject Öğretim Yöntemi
dc.subject Kişilik
dc.title Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve kişilik özelliklerinin belirlenmesi (sakara il örneği)
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.contributor.author Dönmez, Ahmet
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record