dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Adem Soruç |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:56:09Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:56:09Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Uçar, Hülya Fidan. (2018). Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey = Türkiye’de yüksek öğrenim seviyesinde yabancı dilde eğitimin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74379 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, Türkiye'deki eğitim dili İngilizce (İDE) ve Fransızca (FDE) olan üniversitelerdeki öğrencilerin başarı, motivasyon ve kaygılarıyla ilgili görüşlerini incelemiştir. Ayrıca bu çalışma, cinsiyet, bağlam (İDE, FDE), sınıf, bölüm, dil geçmişi, hazırlık eğitimi ve diploma notunun öğrenci başarısı, motivasyonu ve kaygısı üzerine etkilerini de incelemektedir. Bu anlamda, 358 öğrenci 5-puanlı ve yoruma açık öğrenci anketini cevaplandırmış ve 17 öğrenci de yarı-yapılandırılmış röportajlara katılmıştır. Faktör analizi sonrasında güvenirlik .87 olarak hesaplanmıştır. Nicel veri, betimleyici ve çıkarımsal istatistik ile; nitel veri ise tematik analiz (model kodlama) yöntemleriyle analiz edilmiştir. Buna göre, nicel veri analizi incelendiğinde, İDE ve FDE öğrencileri yüksek başarı ve motivasyon algılarına sahipken, kaygılarının daha düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca, cinsiyet, bağlam (İDE, FDE), sınıf, bölüm, dil geçmişi, hazırlık eğitimi ve diploma notu da öğrencilerin başarı, motivasyon ve kaygısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Bağlamsal farklılıklarla ilgili olarak, İDE öğrencilerinin motivasyonu, FDE öğrencilerinin ise kaygıları daha yüksek bulunmaktadır. Nitel veri analizine göre ise, İDE ve FDE öğrencileri başarı ve motivasyonlarıyla ilgili olarak pozitif görüşe sahip iken, öğrenme ile ilgili kaygıları da olduğu gözlemlenmektedir. |
|
dc.description.abstract |
This study investigated students' opinions of their achievement, motivation, and anxiety in one French-medium (FMI) and two English-medium (EMI) universities in Turkey investigating such variables as gender, context (EMI, FMI), grade, year of study, prep school education and GPA scores. To this end, 358 students were asked to complete a student questionnaire with 5-point Likert scale items as well as giving them opportunities to make comments for each item. In addition, 17 students were further invited to participate in semi-structured interviews. In order to analyze the quantitative data, first, factor analysis was run, and the overall reliability was calculated as .87. Descriptive and inferential statistics were run to analyze quantitative data using SPSS 20th edition, and qualitative data were analyzed by means of thematic analysis (pattern coding). The quantitative data indicated that while all students had higher median scores of achievement and motivation, they had lower sense of anxiety. Also, there were significant differences according to the variables of gender, context, grade, year of study, prep school education, and GPA scores. As for contextual differences, EMI students were more motivated while FMI students were more anxious. Regarding the qualitative results, while EMI and FMI students had positive opinions on their achievement and motivation, they were found to be anxious related to their learning in EMI or FMI. |
|
dc.format.extent |
XV, 97 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
İngiliz dilinde eğitim (ide) |
|
dc.subject |
Fransız Dilinde Eğitim (FDE) |
|
dc.subject |
Başarı |
|
dc.subject |
Motivasyon |
|
dc.subject |
Kaygı |
|
dc.title |
Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey = Türkiye’de yüksek öğrenim seviyesinde yabancı dilde eğitimin incelenmesi |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Uçar, Hülya Fidan |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|