Tarihsel diziler günümüzde popüler TV yapımları arasında yer almakta ve ilgiyle izlenmektedir. Bu diziler o dönemin sosyal yapısını, kültürünü, insan ilişkilerini yansıtmaktadır. Dolayısıyla tarihsel diziler geçmişle gelecek arasında karşılaştırma yapma imkanı vermektedir. Son dönemlerde Osmanlı dönemi tarihsel dizileri olan "Diriliş Ertuğrul" ve "Payitaht Abdülhamid" dizileri yayınlanmaktadır. Öğrenciler bu dizileri ilgiyle izlemekte ve Osmanlı dönemine ilgileri artmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Osmanlı dönemine ait tarihsel dizilere ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı Sakarya ili Sapanca ilçesindeki tüm ortaokullar, örneklemini ise bu ortaokullardan 7. ve 8. sınıfa devam etmekte olan Osmanlı dönemi tarihsel dizilerini izleyen 72 kız, 81 erkek toplam 153 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde; araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan anket ve açık uçlu sorular uygulanmış ve anket verileri SPSS 23 programında analiz edilmiştir. Veriler yüzde, frekans, t testi ile analiz edilmiştir. Açık uçlu sorular betimsel analize tabi tutulmuştur. Verilen cevaplar belirli temalar altında toplanmıştır. Öğrencilerin çoğunluğu Diriliş Ertuğrul dizisini izlemektedir. Bunda savaş sahnelerinin katkısının fazla olduğu görülmektedir. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Osmanlı dönemi tarihsel dizilerin etkilerine ilişkin "Osmanlı dönemi tarihsel dizileri izlemekten hoşlanması", "tarihe olan ilgiyi artırması", "dizilerde kullanılan kelimelerin dikkat çekmesi", "vatan, millet, bayrak sevgisi" ve "Osmanlı Devletine hayranlık uyandırması" maddeleri öne çıkmaktadır. Anahtar kelimeler: Tarihsel diziler, ortaokul öğrencileri, sosyal bilgiler, Osmanlı dönemi.
Historical series are amog the popular TV productions of today and are being watched with interest. The series reflect the social structure, culture and human relations of that period. Therefore, historical series allow comparison between past and future. Recently the historical series of the Ottoman period Diriliş Ertuğrul and Payitaht Abdülhamid series are vision. Students watch these series with interest in the Ottoman period. The aim of this study is to reveal the views of middle school students about historical series of Ottoman period. Screening model was used in the research. The universe of the study is composed of all secondary schools in Sapanca district of Sakarya province in the 2018-2019 academic year, and a total 153 students, 72 girls and 81 boys, whose sample follows the historical sequences of the Ottoman period from these secondary scholls to the 7th and 8th graded. During the data collection process, the survey and open ended questions prepared by the researcher with expert opinion were applied and the survey data were analyzed in SPSS 23 program. The data were analyzed by frequency, percentage, t test. Open ended questions were subjected to descriptive analysis. Answer given are collected under spesific themes. The majority of the students watch the series Diriliş Ertuğrul. In this case, the contribution of the battle scenes seems to be too much. 7th and 8 th grade "to enjoy watching historical sequences of Ottoman period", "to increase interest in history", "notable words used in sequences", "love of homeland, nation, flag" and " Ottoman state to admire" the items stand out. Keywords: Historical series, secondary school students, social studies, Ottoman period.