dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Onur İşbulan |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:56:01Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:56:01Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Bektaş, Mahir. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğirsel amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi: Sakarya Kaynarca örneği.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74366 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanma durumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlerle aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi, Sakarya'nın Kaynarca ilçesinde üç farklı okul türünde, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 647 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş 8 maddeden oluşan "Öğrenci Bilgi Formu" ve Çam ve Uysal (2017) tarafından geliştirilmiş 39 maddeden oluşan "Mobil Uygulamaların Eğitsel Amaçlı Kullanımı Ölçeği" kullanılmıştır. EBA üzerinden googleform aracılığıyla online bir şekilde toplanan veriler nicel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen analizlerde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans analizi, betimsel istatistik verileri, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız örneklemler t-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanma durumları; sürekli internet bağlantısına sahip olma durumu, lise türü, kullanılan mobil işletim sistemi, günlük ortalama mobil uygulama kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaşırken, cinsiyet, sınıf düzeyi, ailenin ekonomik gelir düzeyi ve ev-okul arasında yaklaşık olarak geçen süre değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaşmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Mobil öğrenme, Mobil uygulamalar, Eğitimde mobil uygulamalar, Mobil teknolojiler |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to find out high school students' conditions for using mobile applications in education and determine relation of it between some factors. The sample of the study is composed of 647 students who are from three different types of schools in 2018-2019 academic year in Kaynarca, Sakarya. Suitable exemplificaiton method which is not based on possibility is used in this study. A Student Information Form which has been prepared by researcher with 8 questions and a survey named The Use of Mobile Applications in Education, prepared by Çam and Uysal (2017) with 39 questions have been used to collect information. Data collected online via google-form via eba were analyzed using quantitative methods. During analyzing this information; arithmetic mean, standard deviation, frequancy analysis, descriptive statististics data, ANOVA and indipendent samples t-test have been used. According to results of the research, high school students' conditions for using mobile application in education differs meaningfully according to factors whether students have permanent internet connection, type of high school, the daily time of using mobile application while it doesn't differ according to factors of gender, grade of students, income degree of family and the spended time between school and house. Keywords: mobile learning, mobile applications, mobile applications in education, mobile technologies |
|
dc.format.extent |
XI, 87 yaprak :tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Mobil öğrenme |
|
dc.subject |
Mobil uygulamaları |
|
dc.subject |
Eğitimde mobil uygulamalar |
|
dc.subject |
Mobil teknolojiler |
|
dc.title |
Ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğirsel amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi: Sakarya Kaynarca örneği. |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Bektaş, Mahir |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|