Bireylerin, sürekli değişen şartlara uyum sağlamaları açısından ekonomi eğitiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Disiplinler arası bir ders olan, ekonomi bilimini bünyesinde barındıran Sosyal Bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarına, ekonomi okuryazarı bireyler yetiştirmekte önemli bir görev düşmektedir. Araştırmada, ilk olarak ekonomi okuryazarlığı literatürü incelenmiş ve bu bağlamda ilköğretim düzeyine uygun 218 kavram belirlenmiştir. Belirlenen kavramların, 2018 tarihli Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı ve bu program doğrultusunda hazırlanmış olan ders kitaplarında yer verilme durumları analiz edilmiştir. Analiz sürecinde tarama modellerinin doğasına uygun olarak Sosyal Bilgiler öğretim programı içerisindeki temel bölümler ve ders kazanımları; Sosyal Bilgiler ders kitapları ekonomi okuryazarlığı açısından incelenmiştir. Amaç doğrultusunda doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Tarama modeli, betimsel analiz basamakları kullanılarak, elde edilen bulgular düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda Sosyal bilgiler öğretim programı ders kitaplarında ekonomi okuryazarlığı ile ilgili bazı kavramlara (kredi kartı gibi…) yeterince yer verilmediği; bu doğrultuda program ve ders kitaplarında ekonomi okuryazarlığına ait bazı kavram, beceri ve değerlere daha çok yer verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler dersi, Finansal okuryazarlık, Finansal bilgi, Finansal farkındalık.
The importance of economics education has been increasing day by day in order to adapt the individuals for ever-changing conditions. As an interdisciplinary subject, the social sciences curriculum and the coursebooks which include economics literature are in charge of bringing up economically literate individuals. In this research, the economics literacy literature was analyzed, and in this regard, 218 concepts/notions were identified. It was analyzed whether these identified concepts were included in the 2018 social science curriculum and the textbooks prepared in line with this curriculum. In the analysis process, the main parts and the lesson objectives in the social science lesson curriculum were investigated in terms of economic literacy in accordance with the nature of the general survey model. Document analyses technique was used for the data collection. Findings acquired by the descriptive analysis method were organized and interpreted. As a result of this research, it was found that concepts regarding the economic literary such as credit cards, were not included in the so-called social sciences curriculum textbooks sufficiently. For that reason, it was concluded that the implication of a wide range of concepts, skills and values about economic literacy in the textbooks is a necessity. Keywords: Social Sciences lesson, Economic literacy, Financial knowledge, Financial awareness.