Bu araştırmada, öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur'an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 yılı güz-bahar döneminde İstanbul ili Kâğıthane ilçesinde görev yapan ve değerler eğitimi derslerine giren 20 Kur'an kursu öğreticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine uygun hazırlanmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan kişiler tamamen gönüllülük esası ile alana katkı sağlamak için bu araştırmada yer almışlardır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanan veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Analiz sonucunda elde edilen veriler, DİB' in yürüttüğü değerler eğitimi çalışmasında öğreticilerin kendi eksikliklerinin farkında oldukları ve bunun için çaba gösterdikleri görülmektedir. Değerler eğitim uygulamalarında sevgi, saygı, merhamet, şükür, adalet, vatan-millet sevgisi ayrıca Allah sevgisi, peygamber sevgisi gibi konular işlenmektedir. Müfredat dışına çıkılmadığı, veli yönünden zorlanıldığı ve değerler eğitimi noktasında algı sorunu yaşandığı, değerler eğitim çalışmasının okul öncesi dönemde çok gerekli ve gecikmiş bir çalışma olduğu, geliştirilerek tüm eğitim kurumlarında da uygulanması gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır. Öğreticilere göre kullanılan program yeterlidir fakat çocuklara ağır gelen konular vardır. Hikâye, şarkı ve oyunlar çoğaltılıp 4- 6 yaş grubuna uygun daha eğlenceli şekilde hazırlanması için bir kez daha gözden geçirilmelidir. Öğreticilerin staj eğitimleri ve hizmet içi eğitimlerinin artması ve düzenli olarak değerler eğitimi çalışmaları ile ilgili seminerlere katılmak için talepte bulundukları görülmektedir. Öğreticiler, DİB' in uyguladığı değerler eğitimi programının geliştirilerek MEB bünyesinde de hızla yaygınlaştırılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: 4-6 Yaş Kur'an Kursları, Değerler Eğitimi,
In this study, it is aimed to evaluate the practices of values education in the Qur'an courses of 4-6 years of Presidency of Religious Affairs in the context of tutorial views. In accordance with the aim of the study, a holistic single case pattern was used from qualitative research methods. The study group of the research consists of 20 Quranic course instructors who work in Kâğıthane district of Istanbul province in the fall-spring semester of 2018-2019 and take values education courses. As a data collection tool, a prepared interview form in accordance with the semi-structured interview technique was used. Participants participated in this study on a voluntary basis to contribute to the field. The data collected through semi-structured interviews were analyzed through descriptive analysis. Data obtained from the analysis shows that in the values education study conducted by PoRA, it is seen that the teachers are aware of their own shortcomings and strive for it. In Values education and training love, respect, mercy, thankfulness, Justice, Homeland-nation love as well as the love of Allah, Prophet love issues are covered. It has been concluded that the curriculum has not been extended that the parents were forced from the aspect and perceived problem of values education, values education study is a much needed and delayed study in preschool and it should be developed and implemented in all educational institutions. According to the teachers, the program is sufficient, but there are subjects that are heavy on the children. Stories, songs and games should be reviewed once again to be replicated and prepared in a more entertaining way for the 4-to 6-year-olds. It is observed that the teachers are demanding to attend seminars on training and in-service training on a regular basis. The teachers stated that the values education program implemented by the PoRT should be developed and expanded rapidly within the MoNE. Keywords: 4-6 Years Old Qoran Courses, Values Education