Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine yönelik öz yeterlik algıları ile empati düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında belirlenen 2 üniversitede öğrenim gören 337 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çetin (2016) tarafından geliştirilen Değer Öğretimi Öz-yeterlik İnançları Ölçeği ile Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının uygulama boyutunda kadın öğretmen adayları lehine anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının sınıf düzeyine göre farklılaşma düzeyleri incelendiğinde sınıf düzeyinin anlamlı bir değişken olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının akademik başarı algısına göre tüm boyutlarda farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının değer öğretimini önemseme durumuna göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının hayat bilgisi öğretimi veya sosyal bilgiler öğretimi derslerinden en az birini almış olma durumlarına göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin öz yeterlik algıları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde tüm boyutların empati ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study survey model, one of quantitative research models, is used to investigate the relation between self efficacy perception and emphaty levels of form teacher candidates for values education. In the study, 337 primary school teacher candidates studying in 2 universities determined in the 2018-2019 academic year formed the sample. The data were collected by the Value Teaching Self-Efficacy Beliefs Scale developed by Çetin (2016) and the Empathic Tendency Scale developed by Dökmen (1988). SPSS 22.0 package program was used for data analysis. Descriptive statistics, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and correlation analysis were used to analyze the data. As a result of the study, there was a significant difference in favor of female teacher candidates in the dimension of self-efficacy perceptions related to the value teaching of primary school teacher candidates. When the levels of self-efficacy perceptions of the teacher candidates related to the value teaching according to the grade level were examined, it was found that the class level was a significant variable. It has been concluded that the self-efficacy perceptions of the primary school teachers about the value teaching differ according to the academic achievement perception. It has been concluded that the self-efficacy perceptions of the primary teacher candidates on value teaching differ according to the value teaching. It is concluded that the self-efficacy perceptions of pre-service teachers in terms of value teaching differ according to the situations where they have taken at least one of life science teaching or social studies teaching courses. When the relationship between self-efficacy perceptions and empathic tendency levels of primary school teacher candidates is examined, it is concluded that all dimensions are related to empathy.