FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK AİLE KATILIMI HAKKINDA YÖNETİCİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Yapılan bu araştırmada fen bilimleri dersinde aile katılımı konusunda yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Türkiye'nin kuzey batısında yer alan orta büyüklükteki bir ile bağlı bir ilçede bulunan farklı sosyoekonomik düzeydeki ortaokullarda yapılmıştır. Araştırma grubunu bu ilçede görevli olan 11 yönetici, beş fen bilimleri öğretmeni ile bu ilçede ortaokula devam eden 385 öğrenci ve 336 veli oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim-öğretim yılında araştırmacının kendisi tarafından geliştirilen Yönetici Aile Katılım Anketi, Öğretmen Aile Katılım Anketi, Öğrenci Aile Katılım Anketi, Veli Aile Katılım Anketi ile elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, frekans ve yüzdelikler kullanılarak betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Bunun yanında yöneticiler, fen bilimleri öğretmenleri, öğrenciler ve velilerin talep ve önerileri açık uçlu sorularla belirlenmeye çalışılmıştır. Böylelikle veri çeşitlemesi sağlanarak güvenirlik arttırılmış ve elde edilen bulguların çoklu veri kaynakları ile desteklenmesi hedeflenmiştir. Nitel veriler açık uçlu sorulara verilen cevaplar betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma verilerine göre yöneticiler ve fen bilimleri öğretmenlerinin genel olarak fen bilimleri dersine yönelik aile katılımında velilerin yetersiz olduğunu ve velilerinin veli eğitimine ihtiyacı olduğunu düşündüğü görülmüştür. Bunun yanında okul paydaşlarının eğitimde aile katılımı konusundaki görüşleri arasında bazı farklılıklar olduğu ve paydaşlar arasında iletişim ve iş birliği konusunda eksiklikler olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Aile Katılımı, Fen Bilimleri Eğitimi, Veli Katılımı
INVESTIGATION OF EXECUTIVE TEACHERS STUDENTS AND PARENTS VIEWS ON PARENT SUPPORT FOR THE SCIENCE OF NATURAL SCIENCES In this conducted research, it is aimed to analyse the opinions of administrators, teachers, students and parents about family participation in science course. Research group is constitued by 5 Science course teachers, 11 administrators who work in secondary schools from different socio-economic levels in a town connected to a middle sized city in the northwestern of Turkey, 385 students attending these schools and 336 parents. The data of the study was obtained by the Executive Family Participation Questionnaire, Teacher Family Participation Questionnaire, Student Family Participation Questionnaire, Parent Family Participation Questionnaire developed by the researcher in 2018-2019 Education year. These data was analyzed by scriptive method using frequency and percentages. Besides, the demands and suggestions of the administrators, Science teachers, students and parents were tried to be determined by open ended questions. In this way, reliability of the data was incereased by providing data diversification and it was aimed to support the findings with multiple data sources. Qualitative data and answer to open ended questions were analyzed descriptively. The data of the study shows that administrators and Science course teachers think parents are generally inadequate in family participation in Science course and they need parental education for Science course. In addition, it is found out that there are some differences among the opinions of school stakeholders about education and there are some lacks of communication and cooperation among these stakeholders. Keywords: Family Participation, Science Education, Parent Participation