Bu araştırmanın amacı, fantezi spor oyuncularının, fantezi spora katılımının ardındaki motivasyonları belirlemek, fantezi spor katılımının müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyetler üzerine olan etkisini araştırmak ve değişkenler arası yapısal ilişkileri incelemektir. Çalışmanın ortaya konulmasında genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye genelinde fantezi spor oyunu oynayan oyuncular oluşturmaktadır. Örneklem ise; kasti (kararsal) örnekleme yöntemi kullanılarak, aktif olarak fantezi spor oyununu oynayan oyuncular arasından gönüllülük esasına dayalı olarak 509 kişiden meydana gelmektedir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Dwyer ve Kim (2011) tarafından geliştirilen, Türkçe geçerlik ve güvenirliği Eskiler, Demirhan ve Soyer (2017) tarafından yapılan "Fantezi Futbol Katılım Motivasyonu Ölçeği", Oliver (1980) tarafından geliştirilen, Türkiye'deki çeşitli çalışmalarda kullanılan (Özerşahin, 2016 ve Eskiler, 2015) "Müşteri memnuniyeti ölçeği" ile Zeithaml, Berry ve Parasuraman (1996) tarafından geliştirilen, Türkiye'deki çeşitli çalışmalarda kullanılan (Külahlı, 2016 ve Karaman, 2015) "Davranışsal Niyetler Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların demografik bilgilerine ait standart sapma ve ortalamalarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı istatistik analizinden, araştırmada yer alan değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla korelasyon analizinden, değişkenler arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla t-test ve anova farklılık testlerinden ve son olarak müşteri memnuniyeti, davranışsal niyetler ile fantezi futbol motivasyonunun alt boyutları olan sosyal etkileşim, kumar/bahis, rekabet ve eğlence/kaçış düzeylerini belirlemek ve aralarındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla regresyon analizinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak fantezi futbol katılım motivasyonunun, müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyetler ile pozitif yönde anlamlı bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Spor, Fantezi spor, Motivasyon, Memnuniyet, Davranışsal Niyet
The purpose of this research was to determine the motivations behind the participation in fantasy sports, to investigate the effect of fantasy sports involvement on customer satisfaction and behavioral intentions, and to examine structural relationships between variables. The general screening model was used in the research. The universe of the research comprised the players who play fantasy sports games in Turkey. The sample group was determined by using intentional sampling method and a total of 509 active fantasy football players participated to the study voluntarily. In the research, the "Fantasy Football Participation Motivation Scale" developed by Dwyer and Kim (2011) was used as data collection tool. Turkish validity-reliability study of the Scale was conducted by Eskiler, Demirhan and Soyer (2017). In addition, the "Customer Satisfaction Scale" developed by Oliver (1980) and adapted to Turkish by Özerşahin (2016) and Eskiler (2015) was used to measure participants' satisfaction. Moreover,"Behavioral Intentions Scale",developed by Zeithaml, Berry and Parasuraman (1996) and adapted to Turkish by Külahlı (2016) and Karaman (2015), was used to measure participants' behavioral intentions. In the analysis of the data, descriptive statistical analysis was used to determine the standard deviations and averages of the participants' demographic information. Correlation analysis was used to investigate the relationships between variables in the study, t-test and anova test was used to determine the differences between the variables and regression analysis to identify the effects. As a result, it was determined that the motivation of fantasy football participation was positively related to customer satisfaction and behavioral intentions. Keywords: Sport, Fantasy Sport, Motivation, Satisfaction, Behavioral Intention