Günümüzde birçok öğretim faaliyeti, web siteleri gibi teknoloji tabanlı materyaller aracılığıyla yürütülmektedir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğreniminde de bazı web sitelerinden yararlanılmaktadır. Ancak bu web sitelerinin dil öğrenimine katkıda bulunması, kullanılabilir olmalarına bağlıdır. Bu araştırma, yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanılan web 2.0 araçlarından 3 Dakikada Türkçe web sitesinin kullanılabilirliğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada iki model kullanılmıştır. İlk olarak Sakarya Üniversitesi TÖMER'de A1 seviyesinde öğretim gören öğrencilerin 3 Dakikada Türkçe web sitesine ilişkin kullanılabilirlik algılarını ölçmek amacıyla bir tarama araştırması yürütülmüştür. Bu araştırmanın evrenini, Türkiye'deki Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezleri'nde, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen, A1 seviyesindeki yabancı uyruklu bireyler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise Sakarya Üniversitesi TÖMER'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen, A1 seviyesindeki yabancı uyruklu, 33 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın ikinci kısmı için ise seçkisiz atama kullanılmadığı ve iki grup ile çalışma yapıldığından dolayı, yarı deneysel desenlerden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. 16 kişilik deney grubu ve 17 kişilik kontrol grubu ile uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Tarama araştırması sonucunda, kullanıcı algısına dayalı olarak değerlendirilen 3 Dakikada Türkçe web sitesinin 'yüksek' düzeyde kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol grubuyla yapılan yarı deneysel araştırmanın sonucunda ise '3 Dakikada Türkçe'nin, kullanıcıların akademik başarıları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kullanıcıların edindikleri bilgilerin kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Nowadays most of the educational activities are held via technology based materials such as web sites. Likewise, some web sites are also used for teaching Turkish as a foreign language. However, their contribution to language teaching depends on their usability. This study is conducted to determine the usability of 3 Dakikada Türkçe web site which is a web 2.0 tool used for teaching Turkish as a foreign language. Two models were used in the study in accordance with this purpose. First, a survey research was conducted to measure the usability perceptions of the students attending Sakarya University TÖMER at A1 level towards 3 Dakikada Türkçe web site. While the universe of this study involves foreign individuals learning Turkish at Turkish Language Teaching Application and Research Centers in Turkey at A1 level, the sample consists of 33 foreign students learning Turkish in Sakarya University TÖMER at A1 level. In the second section of the study a pretest-posttest matched control-group design, which is among the quasi-experimental designs, was used since a random assignment was preferred and two groups were used. Within this concept, the practices were held with an experiment group of 16 participants and a control group of 17 participants. The result of the survey research presented that 3 Dakikada Türkçe web site which was evaluated based on the perceptions of the users was 'highly' usable. The result of the quasi-experimental study conducted with an experimental and a control group displayed that 3 Dakikada Türkçe supported the academic success of the users. Besides, it was observed that the obtained knowledge of the users become permanent.