dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Demirtaş |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:55:53Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:55:53Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Çelik, Ayşegül. (2019). Öğretmenlerin Eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74347 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı; Sakarya ilinde görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesidir. Nicel yöntemin kullanıldığı betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Sakarya'da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan rastgele seçilmiş 444 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Bayraktar (2015) tarafından geliştirilen "Öğretmenlerin Bilişim Teknolojisi Kullanım Düzeylerini Belirleme Ölçeği" kullanılmış olup elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı kapsamında, öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre erkek öğretmenler ile kadın öğretmenler arasında eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri arasında erkek öğretmenler lehine anlamlı farlılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerden lisansüstü eğitim yapmış olanların eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Teknolojiye dair hizmet içi eğitim almış öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri almayanlara kıyasla yüksek bulunmuştur. Lisede görevli öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeyleri diğer okul türlerinde (anaokulu, ilkokul) görev yapan öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin yaş, mesleki kıdem, branş değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin görev yaptıkları okulda bulunan ve kişisel olarak sahip oldukları teknolojilere göre eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Eğitim teknolojisi, bilgi ve iletişim teknolojisi, öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, teknoloji entegrasyonu. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine the level of educational technology usage of teachers working in Sakarya province. The study is based on the descriptive survey model using quantitative methods. The sample of the study consists of random chosen 444 teachers working in high schools affiliated to the Ministry of National Education at Sakarya province during the academic year of 2017-2018. In the study, "The Scale of Determining the Levels of Information Technology Usage of Teachers" developed by Bayraktar (2015) was used and the data was analyzed by the SPSS 22.0 package program. Within the purpose of the research, it is concluded that the level of educational technology usage of teachers is high. According to the results of the study there were found significant differences between male and female teachers on the level of educational technology usage in favor of male teachers. The level of educational technology usage is higher for the teachers who have graduate education. The level of educational technology usage is higher for the teachers who have participated technology related in-service training programs as opposed to who did not. The level of educational technology usage is higher for the teachers working in high schools compared to the teachers working in other school types (kindergarten, primary school). There were found significant differences among groups in terms of age, professional experience and branch variables. Besides, there were found significant differences on the level of educational technology usage of teachers for the technologies they have personally and their schools have. Keywords: Educational technology, information and communication technology, teacher, Ministry of National Education, technology integration. |
|
dc.format.extent |
XIII, 108 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Eğitim teknolojisi |
|
dc.subject |
Bilgi ve İletişim Teknolojisi |
|
dc.subject |
Öğretmen |
|
dc.subject |
Miili eğitim bakanlığı |
|
dc.subject |
Teknoloji entegrasyonu |
|
dc.title |
Öğretmenlerin Eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği. |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çelik, Ayşegül |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|