dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor M. Cüneyt Birkök |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:55:52Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:55:52Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Çiftçi, Buket. (2019). Terzibayırı’ndaki Roman öğrencilerin Türk Eğitim sisteminde yaşadığı sosyoekonomik zorluklara ilişkin öğretmen öğrenci ve veli görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74344 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Roman öğrencilerin eğitim sistemi içerisinde yaşadığı zorlukları öğretmen, öğrenci ve veli boyutu ile ele alarak tespit etmektir. Araştırma 2018-2019 Eğitim öğretim yılında Roman öğrencilerin yoğun olarak eğitim aldığı bir ortaokulda yürütülmüştür. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu seçiminde nitel araştırmalar için kullanılan örneklem yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmaya 23 Roman öğrenci, 15 Roman veli ve bu öğrencilerin eğitiminden sorumlu olan 12 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın veri tabanını oluşturan görüşme, gözlem ve dokümanların analizi için nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; Roman öğrencilerin, akademik olarak zorluk yaşadığı, okul içi kural dışı davranışlar sergiledikleri, ekonomik nedenlere bağlı olarak eğitime yansıyan zorluklarının olduğu, yeterli aile desteği alamadıkları, sosyal damgalanma ve kültürel adaptasyon gibi sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Roman Öğrenciler, Adaptasyon, Eğitim sorunları |
|
dc.description.abstract |
The aim of the study is to identify the difficulties Romani students have, in the students', teachers' and parents' point of view. The study was carried on at a secondary school where many Romani students got education through 2018-2019 educational season. The research is a qualitative study with a case study design. The criterion sampling which is for the qualitative research was used during the period of deciding the participants of the study. 23 Romani students, 15 Romani parents and 12 teachers on duty were participated. The qualitative data analysis techniques were used to analyze the interviews, observations and the documents. According to the outcomes of the study, Romani students have some educational problems such as having academically problems in comparison with the other students, behaving inproperly, being in need, having lack of parents' support, social exclusion and cultural adaptation at school. Keywords: Romani Students, Gypsies, Adaptation, Educational Problems |
|
dc.format.extent |
XII, 93 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Roman öğrenciler |
|
dc.subject |
Adaptasyon |
|
dc.subject |
Eğitim sorunları |
|
dc.title |
Terzibayırı’ndaki Roman öğrencilerin Türk Eğitim sisteminde yaşadığı sosyoekonomik zorluklara ilişkin öğretmen öğrenci ve veli görüşleri |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çiftçi, Buket |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|