Eğitim sistemlerinde öğretim dilini değiştirmek veya çocuklara ek bir dil aracılığı ile eğitim vermek, genellikle sosyal, politik ve ekonomik stratejik eylemlerin doğrudan bir sonucu olan tarihsel bir küresel olgudur (Marsh, 2013: Önsöz). 1990'larda, Avrupa'da, küreselleşmenin sosyopolitik ve eğitimsel izdüşümünün bir sonucu olarak, dil ve içeriğin bütünleşik öğrenimi (CLIL) yaklaşımı ortaya çıkmıştır. Öte yandan, ideal bir şekilde uygulanmasına ilişkin endişeler konu ile ilgili giderek artan bir araştırma alanı yaratmaktadır. CLIL öğretmenlerinin yetkinlik alanları ve hizmet öncesi veya hizmet içi seviyelerde eğitimleri ilgili de, bu anlamda, İspanya dahil birçok bağlamda geçerli kaygılar olmuştur. Bu çalışma öğretmen adaylarının 2000'li yılların başından bu yana CLIL izlencelerinin devlet okullarında giderek yaygınlaştığı İspanya bağlamında CLIL sınıflarında en iyi performansı gösterme yetkinliklerini kazanma konusunda edindikleri eğitim ve öz-yeterlilikleriyle ilgili algılarını incelemektedir. Araştırma hedefleri ışığında sonuçlar elde etmek üzere karma-yöntem izlenmiş; veri toplamak için işe koşulan anket ve görüşmelerin analizleri detaylı şekilde paylaşılmıştır. Nicel verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının ve hizmet-içi CLIL öğretmenlerinin yetkinlik ve aldıkları eğitimden memnuniyet algılarının değişkenlik gösterdiği görülmektedir. Nitel verilere kıyasla hizmet-içi CLIL öğretmenlerinin yetkinlik algıları ile ilgili daha olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Öte yandan, nitel veriler CLIL uygulamalarının çok yönlü meselelerine yönelik daha kapsamlı bilgi vermektedir. Tüm sonuçlar bütünlük oluşturacak şekilde ve ilgili alanyazın ile ilişkilendirilerek tartışılmış ve araştırmaya dayalı öneriler paylaşılmıştır.
Changing the language of instruction in educational systems, or teaching children through an additional language is a historical global phenomenon that is often a direct result of social, political and economic strategic actions (Marsh, 2013: Foreword) In 1990s, Content and language integrated learning (CLIL) approach emerged in Europe as an outcome of sociopolitical and educational projection of globalisation. On the other hand, concerns for its fair implementation have been holding growing space within research domains. CLIL teachers' competency areas and training at initial or in-service levels, to this end, have been valid concerns in many contexts including Spain. This study leans over this issue and investigates pre-service and in-service teachers' perceptions with respect to their self-efficacy and satisfaction with the education they have received in gaining them the competencies to perform their best in CLIL classrooms in Spanish context, where CLIL provision in mainstream schools has been experienced since the early 2000s. To collect data a mixed-method approach was sought followed by content analysis and statistical analysis to yield results in the light of the research objectives. The analyses of the quantitative results indicate that pre-service and in-service teachers' perceptions of competencies and satisfaction with the education they have received vary and differ at certain points. Quantitative results present more positive perceptions of competencies on the part of the in-service teachers compared to the qualitative results. The qualitative data, on the other hand, provide more in-depth insight into the multifarious issues regarding CLIL implementations. The results are discussed through comparison of the quantitative and qualitative data gathered through a questionnaire and interviews in line with the relevant literature, and implications based on the study are shared at the end.