Bu araştırmada ilkokul öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde ev ödevi uygulamalarına ilişkin görüşleri ve tercihleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinin içinde yer alan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Bu araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Pendik ilçesinde farklı ilkokullarda görev yapmakta olan 30 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan katılımcıların seçilmesinde amaçsal örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında görüşme tekniği kullanılarak, ilkokul öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde ev ödevlerine ilişkin görüşleri ve tercihleri tespit edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmaya dahil edilen öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen nitel verilere betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin %73'ünün hayat bilgisi dersinde ödev vermeyi tercih ettiği; ödevlerin genel olarak pekiştirme (%21,25), hayata hazırlama (%20) ile öğrencilerin araştırma yapmalarına katkı sağlaması (%17,5) amacıyla verildiği; araştırma (%31,5), materyal hazırlama (%13) ve sunum (%11) türünde ödevlerin daha sık tercih edildiği; genel olarak haftada 1-2 kere ödev veren öğretmenlerin (%38,8) çoğunlukta olduğu ve ödev verme sıklığının ihtiyaca ve işlenen konulara göre değişiklik gösterebildiği; ödevlerin tamamlanma süresinin genel olarak 1 hafta (%30,8) ile yarım saati geçmeyecek (%30,8) ödevler olduğu; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun ödevleri kontrol ettiği (%93) ve ödev kontrollerinde sunum (%33,3) yönteminden sıklıkla faydalanıldığı; ailelerin ödev sürecine yeterince katkı sağlamadığı (%32,7) ve materyal temini noktasında sıkıntılar yaşandığı (%13,5) sonuçlarına ulaşılmıştır.
In the present research, the opinions and preferences of primary school teachers on homework applications in life science course were determined. The phenomenology method, which is one of qualitative research methods was used in this research. This research was conducted with 30 classroom teachers who worked at different primary schools in Pendik, Istanbul, in 2018-2019 academic year. The maximum diversity sampling, which is one of the purposeful sampling methods, was used in the selection of the participants of the study group. The interview technique was used in determining and interpreting the opinions and preferences of the primary school teachers about homework assignments given in the life sciences course. The descriptive analysis and content analysis were performed to the qualitative data that were obtained in the interviews made with the teachers who were included in the research. As a result of the research; 73% of teachers prefer to give homework in life science lesson; homeworks are generally used for consolidation (21.25%), preparation students for life (20%) and contributing them to make research (17,5%); homework assignments such as research (31.5%), material preparation (13%) and presentation (11%) were preferred more frequently; teachers who give homework once or twice a week (38.8%) are in majority and the frequency of assignments may vary according to the need and the subjects; the process of consummation for homeworks is usually one week (30.8%) and not longer that thirty minutes (30.8%); most of the teachers check the homeworks regulary (93%) and in the checking process the presentation model is frequently used (33,3); it was found that the families don't contribute sufficiently to the homework process (32.7%) and there are problems at the suppling of material needs (13.5%).