dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mustafa Bayakcı |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-03T12:55:36Z |
|
dc.date.available |
2020-11-03T12:55:36Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Sarı, Büşra. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74309 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili Adapazarı-Erenler-Serdivan-Arifiye-Söğütlü-Ferizli ilçelerinde devlet okullarında görev yapmakta olan 647 ortaöğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Delson (1982)'un geliştirdiği, Yalçınkaya ve Tonbul (2002)'un Türkçe'ye uyarlanan ve daha sonra Korkut (2009) tarafından güncellenen "Sınıf Yönetimi Becerisi Ölçeği", Usluel, Demir ve Çınar (2014) tarafından geliştirilen "Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde "SPSS 20.0: The Statistical Package for the Social Sciences" paket programı kullanılmıştır. Veriler araştırmada ele alınan problem durumlarına uygun olarak, betimsel (aritmetik ortalama, standart sapma) ve ilişkisel (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, Spearman's Korelasyonu) istatistik tekniklerinden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; sosyal ağların kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan "iletişimi sürdürme" ile sınıf yönetimi beceri ölçeğinin alt boyutu olan "sınıf içi etkileşim ve davranış düzenlemeleri" arasında pozitif yönde, zayıf/düşük seviyede ve anlamlı olan bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre öğretmenlerin sosyal ağları "iletişimi sürdürme" amaçlı kullanma durumları artıkça "sınıf içi etkileşim ve davranış düzenleme" düzeylerinin az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca ortaöğretim öğretmenlerinin sosyal ağları "iletişimi sürdürme" amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %0,06'sının sınıf yönetimindeki "sınıf içi etkileşim ve davranış düzenleme" faktöründen kaynaklandığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucunda da sosyal ağların kullanım amaçları ölçeğinin alt boyutu olan "içerik paylaşma" ile sınıf yönetimi beceri ölçeğinin alt boyutu olan "plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen" arasında pozitif yönde, zayıf/düşük seviyede ve anlamlı olan bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre öğretmenlerin sosyal ağları "içerik paylaşma" amaçlı kullanma durumları artıkça "plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen beceri" algılarının az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca ortaöğretim öğretmenlerinin sosyal ağları "içerik paylaşma" amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %3'ünün sınıf yönetimindeki "plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen" faktöründen kaynaklandığı tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this research is to examine the relationship between the classroom management skills of secondary school teachers and their use of social networks. This research is a descriptive study in the survey model. Samples of this research consist of 647 secondary school teachers who work in public schools in Adapazarı-Erenler-Serdivan-Arifiye-Söğütlü-Ferizli districts of Sakarya between 2016 and 2017 education and teaching years. The "classroom management skill scale" developed by Delson (1982), adapted to Turkish by Yalçınkaya and Tonbul (2002), and later updated by Korkut (2009); the "social networks'usage purposes scale" developed by Usluel, Demir and Cinar (2014), and the "personal information form" prepared by the researcher were used in obtaining the research data. In the analysis of the obtained data, "SPSS 20.0: The Statistical Package for the Social Sciences" package program was used. The data were evaluated in accordance with the problem situations discussed in the study by usingdescriptive (arithmetic average, standard deviation) and relational statistical techniques (Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test, Spearman's Correlation). Results of the study revealed that a weak/low level, positive way, and meaningful relationship was found between "maintaining communication, which is the sub-dimension of the purposes of social networks' usage scale and "in-class interaction and behaviour regulation", which is the dimension of the classroom management skill scale. According to this result, it can be said that the levels of "in-class interaction and behaviour regulation" will also increase in renewing themselves, even if is low, as teachers' purposes of using social networks to "maintaining communication" increase. Besides, 0,06% of the reasons for teachers ' use of social networks for "maintaining communication" it is detected to be derived from the "in-class interaction and behaviour regulation" factor in classroom management. In another result of the research, in a weak/low level, positive way, and meaningful relationship was found between "sharing content", which is the sub-dimension of the purposes of social networks' usage scale, and "Plan-program activities and physical layout", which is the dimension of the classroom management skill scale. According to this result, it can be said that their perceptions of "Plan-program activities and physical layout" will also increase, even if is low, as teachers' situations of using social networks to "sharing content" increase. Besides, 3% of the reasons for secondary school teachers ' use of social networks for "sharing content" it is detected to be derived from the "Plan-program activities and physical layout" factor in classroom management. |
|
dc.format.extent |
XIII, 122 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Sosyal ağ |
|
dc.subject |
Sınıf Yönetimi |
|
dc.subject |
Ortaöğretim Öğretmenleri |
|
dc.title |
Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile sosyal ağları kullanım amaçları arasındaki ilişki |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Sarı, Büşra |
|
dc.relation.publicationcategory |
Tez |
|