Bu araştırmada Yüksek Öğretim Hizmet Kalite Düzeyleri'nin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma çalışma grubunu 2014 – 2015 Eğitim - Öğretim yılında, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 10 farklı bölümde eğitim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. 220'si 1. sınıf, 198'i 2.sınıf, 116'sı 3.sınıf ve 348'i 4.sınıf olmak üzere 245'i erkek, 637'si kadın toplamda 882 üniversite öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Araştırmada Yüksek Öğretim Hizmet Kalitesi ve alt boyutları ile değişkenleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu ilişkilerin incelenme aşamasında nicel araştırma deseninde tarama türünde kurgulanan, iki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlayan ilişkisel tarama modeli özellikleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, genel ve psikometrik özellikleri sunulan Kişisel Bilgi Formu, Yükseköğretim Hizmet Kalitesi Ölçeği (YHKÖ) kullanılmıştır. Yükseköğretim Hizmet Kalitesi, Öğretim üyeleri, Personel destek, Kampüs ve İmkan değişkenlerine göre oluşan gruplar arasındaki farklılıkların incelenmesi ise ikili gruplarda t testi; ikiden fazla olan gruplarda Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ANOVA sonucunda anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasındaki farklardan kaynaklandığını bulmak için Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Bunlara ek olarak değişkenleri betimleyen ortalama, standart sapma, yüzdelik dilim gibi değerler hesaplanmıştır. Araştırmada Yükseköğretim Hizmet Kalitesinin Öğretim Üyeleri, Personel Destek, Kampüs ve İmkan Alt Boyutu Düzeylerinin üniversite öğrencilerinin cinsiyet açısından anlamlı farkının olmadığı ancak Yükseköğretim Hizmet Kalitesinin Öğretim Üyeleri, Personel Destek ve Kampüs alt boyutu düzeylerinin üniversite öğrencilerinin sınıf düzeyleri açısından anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular kavramlarla ilgili alan yazınında edinilen bilgiler ışığında tartışılmıştır. Bu çalışmada elde edilen sonuçların ileride Yükseköğretim Hizmet Kalitesi alanında yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak nitelikte olduğu düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Hizmet, Kalite.
The purpose of this survey is to examine service quality level in higher education in terms of some variables. University students who studying at ten different departments in Faculty of Education, Sakarya University, in the 2014 - 2015 academic year have constituted the study group. A total of 882 students, 245 males and 637 females, consisted of 220 first-year, 198 second-year, 116 third-year and 348 final-year have participated in this survey. Relations between service quality in higher education and variables of its sub-dimensions were examined in this research. Properties of correlational scanning model which is based on the quantitative research desing, scanning type and aims to examine relations between two or more variables were used during the examination of these relationships. Personel Data Form, Service Quality scales in Higher Education which are presented with their general and psychometric properties were used as the data gathering methods. Analysis of diversities between groups which consisted of academicians, support staff, campus and opportunity variables of service quality in higher education was made using t test in pairs; One-Way analysis of variance (ANOVA) in groups of more than two. Tukey multiple comparison test was used in order to find out differences in which groups cause significant diversities obtained from ANOVA. In addition to these, values such as average, standard deviation, percentage share that describe variables were calculated. As a result of this study, it has been determined that there isn't a significant difference in the levels of Academicians, Support Staff, Campus, Opportunity subdimensions of Service quality in Higher Education in terms of students' genders however there is a significant difference in the levels of Academicians, Support Staff, Campus subdimensions in terms of students' grade levels. Findings have been discussed in the light of informations which are obtained from the literature that is related with concepts and they are thought that they will show the way to the surveys which will be made in the future. Keywords: Higher Education, Service, Quality.