Açık Akademik Arşiv Sistemi

Imssap: after-school interactive mobile learning student support application

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ahmet Özmen
dc.date.accessioned 2020-10-27T09:22:01Z
dc.date.available 2020-10-27T09:22:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Khachan, Ahmad. (2019). Imssap: after-school interactive mobile learning student support application. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü , Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74273
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada, dünya çapında m-öğrenme geliştirme sürecine giriyoruz. M-öğrenme aracımızı tasarlarken sosyal ve pedagojik faktörler kullanılmaktadır. Popülerlik odaklı bir kültürde, kullanıcılar arasındaki etkileşim tartışmaları zenginleştirir ve bilgi paylaşımını teşvik eder. Uygulama android yazılım geliştirme seti ve java programlama dili kullanılarak tasarlandı ve oluşturuldu. Google bulut depolama, verileri kaydetmek için gerçek zamanlı bir veritabanı altyapısı kullanıldı. Test ve geribildirim için Sakarya Üniversitesi, Türkiye. Anket tanıtılmadan önce, öğrenme sürecinin kavramı tartışılmıştır. Uygulamayı kullandıktan sonra, öğrenciler anketi cevapladılar. Anket üç ana noktayı yansıtıyordu: performans, kazanç ve mobil öğrenmenin kabulünü etkileyen sosyal faktörler. Popülerlik, öğrencileri mobil öğrenmeyi benimsemeye teşvik eden en önemli faktörlerden biridir. Anahtar Kelimeler: mühendislik, eğitim, etkileşimli yazılım, sınıf gösterimi, lisans eğitimi.
dc.description.abstract In this research, we are engaging in the process of developing m-learning around the world. Social and pedagogical factors are being used while designing our m- learning tool. In a popularity-driven culture, interaction between users enriches discussions and promotes knowledge share. The application was designed and created using android software development kit and java programming language. Google cloud storage a real-time database infrastructure was used to save data. The application was offered to students in different majors in engineering departments in Sakarya University, Turkey, for testing and feedback. Before conducting the questionnaire we introduced mobile learning concept to students and explained its importance in their own learning process. After using the application, students answered the questionnaire. The questionnaire reflected three major points: performance, gain and the social factors effecting mobile learning acceptance. Popularity is one of the top factors that motivated learners to adopt mobile learning. Keywords: Engineering, Education, Interactive Software, classroom Demonstration, Undergraduate Education.
dc.format.extent XV, 110 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Mühendislik
dc.subject Eğitim
dc.subject Etkileşimli yazılım
dc.subject Sınıf gösterimi
dc.subject Lisans eğitimi.
dc.title Imssap: after-school interactive mobile learning student support application
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Bilgisayar ve Bilişim Sistemleri Mühendisliği Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Khachan, Ahmad
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record