Anahtar kelimeler: e-Sınıf, e-Öğrenim, e-İçerik, Yükseköğrenimde e-öğrenme, M-öğrenme, sosyal öğrenme, u-Öğrenme ve harmanlanmış Öğrenme. Günümüzde, eğitim teknoloji ve internet kullanımıyla önemli değişimler yaşamakta, yeni öğretim ve öğrenim yöntemleri geliştirilmektedir. Bilgi edinimini teşvik etmek için yaygın şekilde kullanılan öğretim yöntemlerinden biri de çeşitli formatlarda mevcut olan sanal ortamların kullanımını kapsamaktadır. Çevrimiçi olarak erişim sağlanabilecek öğretim-öğrenim sistemleri bu ortamlara örnek olarak gösterilebilir. Bu araştırma özellikle, çevrimiçi öğrenme içeriğinin tasarımı ve uygulanması için BİT araçlarını kullanarak öğrenim ve öğretim materyalleri sunmaktadır. Bu durum aşağıda belirtilenlere odaklanmış üç temel alanı kapsamaktadır; 1.) e-Kitap kullanarak etkileşimli multimedya ders içeriği (e-İçerik) tasarımı ve uygulaması; 2.) Karma eşzamansız öğrenmeye entegre edilmiş ÖYS, e-Ödev, e-Sınav tasarımı ve uygulaması; 3.) Etkileşimli e-Sınıf oluşturumu ve uygulaması. Hem eşzamanlı hem de eşzamansız teknolojilere dayalı, entegre edilmiş karma çevrimiçi ders, eğitimcilerin yüz yüze öğrenmeyi desteklemelerinin yanı sıra, çevrimiçi öğrencilere işbirlikli faaliyetler ve öğrenme kaynakları sunmalarına da imkân tanımaktadır. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü'nde eğitim gören örnek grubundaki 122 öğrenci rastgele seçilmiştir. Veri toplamak için 40 soru içeren bir anket oluşturulmuş ve anketten alınan sonuç SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında, e-Kitap kullanımına ilişkin elde edilen ilk bulgular şu şekildedir; Öğrencilerin çoğunluğu (%57.4'si) internet erişimi için akıllı telefonlarını kullanmaktadır, e-Kitap üzerinde geçirilen zamana yönelik incelemeler öğrencilerin %52.2'inin bu hususta bir saatlik bir zaman harcadığını ortaya koymuştur. Yapılan veri analizi Katılıyorum ve Kesinlikle katılıyorum şıklarının ilgili ankette en çok işaretlenen şıklar olduğunu göstermiştir. ÖYS platformunun kullanımına ilişkin elde edilen bulgular, öğrencilerin %59'unun internet erişimi için akıllı telefonlarını kullandığını ve %57.4'inin ÖYS platformu üzerinde bir saatlik bir zaman geçirdiğini göstermiştir. Yapılan veri analizi Katılıyorum ve Kesinlikle katılıyorum şıklarının ilgili ankette en çok işaretlenen şıklar olduğunu ortaya çıkarmıştır. e-Sınıf sisteminin 18 öğrenci kullanımına ilişkin elde edilen bulgular ise öğrencilerin %66.7'sinin internet erişimi için akıllı telefonlarını kullandığını göstermiştir. Yapılan veri analizi Katılıyorum ve Kararsızım şıklarının ilgili ankette en çok işaretlenen şıklar olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmadan alınan tüm bu sonuçlar, daha fazla öğrencinin bulut ve HTML5 teknolojileri kullanarak sesli ve görüntülü derse daha kolay erişim ve paylaşım imkânı sunan çevrimiçi
Keywords: e- Classroom, e-Learning, e-Contents, e-Learning in higher education, M-learning, social learning, u-Learning and blended Learning. Nowadays, with the use of technology and the Internet, education is undergoing significant changes, contemplating new ways of teaching and learning. One of the widely methods of teaching used to promote knowledge consists in the use of virtual environments available in various formats, taking as example the teaching-learning systems, which are available online. This research is specifically provided the learning and teaching materials by using ICT tools for the implementation and design of online learning content. It covers three main areas focused on: 1) Design and implement interactive multimedia courses content (e-content) by using eBook; 2) Design and implement LMS, e-assessment and e-exams integrated into blended asynchronous learning; and 3) Create and implement interactive e-classrooms. Integrated blended online course relying on both synchronous and asynchronous technologies allows educators to provide collaborative activities and learning resources to online students, as well as supporting F2F learning. A sample of 122 students from physic Department at the Arts Science Faculty in Sakarya University has been randomly selected. A questionnaire of 40 items was developed to collect data and analysis of the result has been performed by using SPSS program. The study is initial finding on the using of eBook is as follows: the majority of the students 57.4% use Smart phones to access internet, regarding the period of time using eBook and it was found that 52.2% of the students spend one hour. The analysis of the data has shown that most items were on Agree and Strongly agree. When using LMS platform the responses indicate that of the 59.0% of the students use Smart phones device for internet accessing, regarding the period of time using LMS platform. It was found that 57.4% of the students spend one hour. The analysis of the data has shown that most items were on Agree and Strongly agree. When using the e-Classroom system, a sample of 18 responses indicate that 66.7% of the students use Smart phones device for internet accessing and the analysis has shown that most items were on Agree and Nature. These results lead to the fact that the highest amount of students should be motivated to learn by an online learning tool, which provide easier access and downloading the video and audio lesson using cloud and HTML5 technologies.