Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kadınların sessizliği :devlet okullarındaki kadın öğretmenler üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:19Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:19Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Rana Kutanis Özen,Emine Çetinel. (2014). Kadınların sessizliği :devlet okullarındaki kadın öğretmenler üzerine bir araştırma. Amme İdaresi Dergisi; (47)1 153-173
dc.identifier.issn 1300-1795
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRVM01UZ3lNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73272
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, toplumsal cinsiyetin sessizlik davranışı üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Çalışma kapsamında bir ilçede bulunan devlet okulları arasında 8 ilköğretim okulunda görev yapan 50 kadın öğretmenle yarı yapılandırılmış mülakat- lar gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubu olarak öğretmenlerin seçilme nedeni öğretmen- liğin üst kademelerini genel olarak erkeklerin işgal ettiği ancak toplumsal olarak kadın- lara en uygun görülen ve yoğun olarak kadınların icra ettiği bir meslek olmasıdır. Yapı- lan analizler öğretmelerin yarıdan fazlasının toplumsal cinsiyetin sessizlik davranışı üzerinde etkili olduğunu düşündüklerini göstermiştir. Yöneticilerin çoğunluğunun erkek olması nedeniyle yaşanan zorluklar, toplumsal baskılar ve kadınlara yönelik önyargılar öğretmenler tarafından toplumsal cinsiyet ile sessizlik arasındaki ilişkiye dair en çok di- le getirilen ifadeler olmuştur.
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the impact of gender on the silence behavior. In the scope of this research, a half-constructed survey was conducted over 50 female teachers in eight public elementary schools in a district. The reason for choosing teachers as sample group is that although the higher positions of teaching profession are occupied by men, teaching is a profession highly performed by women, and in the eye of the society, it is the most suitable profession for a woman. The anal- yses conducted have indicated that more than half of the teachers believe that behavior of silence is affected by gender. The difficulties caused by higher percentage of male administrators, the pressure of society and the prejudices against women are the mostly mentioned statements by teachers about the relationship between gender and behaviors.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Amme İdaresi Dergisi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kamu Yönetimi
dc.title Kadınların sessizliği :devlet okullarındaki kadın öğretmenler üzerine bir araştırma
dc.title.alternative Silence of women: a research on public schools
dc.type article
dc.identifier.volume 47
dc.identifier.startpage 153
dc.identifier.endpage 173
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.relation.journal Amme İdaresi Dergisi
dc.identifier.issue 1
dc.contributor.author Rana Kutanis Özen
dc.contributor.author Emine Çetinel
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record