Bu çalışmanın amacı, toplumsal cinsiyetin sessizlik davranışı üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Çalışma kapsamında bir ilçede bulunan devlet okulları arasında 8 ilköğretim okulunda görev yapan 50 kadın öğretmenle yarı yapılandırılmış mülakat- lar gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubu olarak öğretmenlerin seçilme nedeni öğretmen- liğin üst kademelerini genel olarak erkeklerin işgal ettiği ancak toplumsal olarak kadın- lara en uygun görülen ve yoğun olarak kadınların icra ettiği bir meslek olmasıdır. Yapı- lan analizler öğretmelerin yarıdan fazlasının toplumsal cinsiyetin sessizlik davranışı üzerinde etkili olduğunu düşündüklerini göstermiştir. Yöneticilerin çoğunluğunun erkek olması nedeniyle yaşanan zorluklar, toplumsal baskılar ve kadınlara yönelik önyargılar öğretmenler tarafından toplumsal cinsiyet ile sessizlik arasındaki ilişkiye dair en çok di- le getirilen ifadeler olmuştur.
The aim of this research is to investigate the impact of gender on the silence behavior. In the scope of this research, a half-constructed survey was conducted over 50 female teachers in eight public elementary schools in a district. The reason for choosing teachers as sample group is that although the higher positions of teaching profession are occupied by men, teaching is a profession highly performed by women, and in the eye of the society, it is the most suitable profession for a woman. The anal- yses conducted have indicated that more than half of the teachers believe that behavior of silence is affected by gender. The difficulties caused by higher percentage of male administrators, the pressure of society and the prejudices against women are the mostly mentioned statements by teachers about the relationship between gender and behaviors.