Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Show simple item record

dc.date.accessioned 2020-10-21T11:45:18Z
dc.date.available 2020-10-21T11:45:18Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Havva Yaman,. (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri; (9)1 329-359
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RBd09EQXc
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/73263
dc.description.abstract Araştırmada, etkinlik temelli İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Programı (2006)’nın kalabalık sınıfl arda uygulanabilirliği, bununla bağlantılı olarak programı uygulama esnasında ortaya çıkan sorunlar (program için zamanın yeterli olup olmaması) ve grup çalışmasının kullanılabilirliği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kalabalık sınıfl arı bulanan on bir Türkçe öğretmenine “yarı yapılandırılmış mülakat formu” uygulanarak kalabalık sınıfl arda İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın uygulanabilirliği sorgulanmıştır. Öğretmenlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde kategorisel içerik analizi ve QSR Nvivo programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, program gereği öğrenciyle bire bir ilgilenilmesi gerektiği; sınıfl arın kalabalık olmasına bağlı olarak zamanın yeterli olmaması sonucu etkinliklerin amacına ulaşamadığı algısına sahip oldukları görülmüştür. Kalabalık sınıfl arın Türkçe öğretimine olan olumsuz etkisini azaltmak için grup çalışmalarının yapılması gibi birtakım öneriler dile getirilmiştir.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.title İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
dc.type article
dc.identifier.volume 9
dc.identifier.startpage 329
dc.identifier.endpage 359
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.identifier.issue 1
dc.identifier.eissn 2148-7561
dc.contributor.author Havva Yaman
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record