Abstract:
Araştırmada, etkinlik temelli İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Programı (2006)’nın kalabalık sınıfl arda uygulanabilirliği, bununla bağlantılı olarak programı uygulama esnasında ortaya çıkan sorunlar (program için zamanın yeterli olup olmaması) ve grup çalışmasının kullanılabilirliği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kalabalık sınıfl arı bulanan on bir Türkçe öğretmenine “yarı yapılandırılmış mülakat formu” uygulanarak kalabalık sınıfl arda İlköğretim Türkçe Dersi Programı’nın uygulanabilirliği sorgulanmıştır. Öğretmenlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde kategorisel içerik analizi ve QSR Nvivo programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, program gereği öğrenciyle bire bir ilgilenilmesi gerektiği; sınıfl arın kalabalık olmasına bağlı olarak zamanın yeterli olmaması sonucu etkinliklerin amacına ulaşamadığı algısına sahip oldukları görülmüştür. Kalabalık sınıfl arın Türkçe öğretimine olan olumsuz etkisini azaltmak için grup çalışmalarının yapılması gibi birtakım öneriler dile getirilmiştir.